Auto je postavené v súlade s novinkami v predpisoch pre rok 2009. Na prvý pohľad to znamená predovšetkým veľké predné a malé zadné krídlo. Hybridný pohon Toyota nasadí v momente, kedy ho bude mať hotový. Začiatok sezóny teda absolvuje bez neho, vedenie tímu nenaznačilo ani približný termín jeho uvedenia. S vývojom testovania v laboratóriu sú však zatiaľ všetci spokojní. Hlavným cieľom tímu je dosiahnuť konečne prvé víťazstvo v pretekoch a Toyota preto vsádza viac na spoľahlivosť overenej techniky než na neistý prínos nových systémov.
Jazdecká zostava tímu vrátane tretieho pilota Kamuiho Kobayashiho ostáva nezmenená. Z radov technického personálu sa však rozhodol odísť šéf oddelenia motorov Luca Marmorini. Toyota tiež oznámila, že titulný sponzor Panasonic predĺžil zmluvu s tímom do roku 2012 a do portfólia finančných zdrojov pribudla realitná kancelária RE/MAX.