Americká luxusná divízia koncernu Ford predstavila štúdiu kompaktného modelu, ktorý by mal vystihovať požiadavky súčasných zákazníkov. A tí podľa manažmentu chcú menšie a úspornejšie, no maximálne luxusné vozidlá. Dizajnovo pôsobí malý Lincoln ako prilepený k zemi. Pre pohodlnejšie nastupovanie sa konštruktéri rozhodli použiť dvere, ktoré sa otvárajú od seba a sú uchytené na A- a C-sĺpikoch. To znamená absenciu B-stĺpika. O presvetlenie kabíny sa stará panoramatická strecha.
Interiér je poňatý v obývačkovom štýle, o príjemnú a modernú atmosféru sa starajú drevo, leštený kov, alcantara či ambientné osvetlenie. Inžinieri auto roztiahli predovšetkým do šírky, čo znamená extra priestor. Lincoln C totiž v dvoch radoch ubytuje až šiestich pasažierov. Špecialitou sedadiel sú automatické opierky hlavy, ktoré sa zasunú, keď sedadlo nie je obsadené. Skutočným unikátom je volant, ktorý je pevne ukotvený a vodič otáča len vonkajšou časťou venca. Lincoln sa pri vývoji sústredil na mladších zákazníkov, čo demonštrujú predovšetkým možnosti konektivity s externými zariadeniami či jednotlivé ovládacie rozhrania. Cez mobilný telefón sa auto vie kedykoľvek pripojiť na internet. Vrcholom je však umelá inteligencia s menom EVA, ktorá s vodičom reálne hlasovo komunikuje a štýl komunikácie prispôsobuje jeho nálade.
Pod kapotou pracuje najnovšia pýcha amerického Fordu: agregát 1.6 EcoBoost. Ide o prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu a variabilným časovaním ventilov. Lincoln k nemu pridal aj štart-stop systém. Výkon 132 kW (180 k) sa prenáša cez šesťstupňovú robotizovanú prevodovku Powershift. Tá dostala vylepšenie v podobe sucho uloženej dvojitej spojky, ktorá má menší preklz. Spojka sa automaticky rozpojí v momente, keď vodič stúpi na brzdový pedál. Portfólio elektronický asistentov obsahuje okrem štandardných vecí aj asistent pre rozjazd do kopca či pre pomalý zjazd z kopca.