Modelový rad XF posilnila ostrá verzia XFR so športovým exteriérom aj interiérom. Pod jej kapotou pracuje nový kompresorom prepĺňaný agregát 5.0 V8 s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov a variabilným nasávacím potrubím s výkonom 375 kW (510 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá v tomto vozidle len 4,7 sekundy. Pre maximálne využitie potenciálu motora je v XFR nasadený elektronicky riadený diferenciál, o stabilitu a komfort sa postarajú aktívne adaptívne tlmiče. Osemvalec 4.2 sa ešte síce bude dopredávať, no vo výrobnom programe ho už nahradila neprepĺňaná verzia spomínaného päťlitra s výkonom 283 kW (385 k). Jaguar tiež predstavil nový trojlitrový šesťvalcový diesel s dvojitým turbodúchadlom, ktorý nahrádza agregát 2.7 do PSA. K dispozícií je v dvoch výkonových verziách: 202 kW (275 k) a 177 kW (240 k). So silnejšou verziou zvláda XF akceleráciu z pokoja na 100 km/h pod šesť sekúnd a výrobca uvádza kombinovanú spotrebu len 5,6 l/100 km.
Nový benzínový päťliter sa zabýval tiež v kupé a kabriolete XK a XKR. V rámci faceliftu dostal tento modelový rad tiež drobné vonkajšie úpravy ako nové nárazníky či zrkadlá. V interiéri je najvúčšoiu zmenou otočný volič automatickej prevodovky, ktorý spolu so samotnou prevodovkou pochádza z modelu XF. K dispozícii je tiež elektronicky riadený diferenciál pre optimálnu trakciu.