Daimler len nedávno spustil výrobné linky po vianočnej prestávke a už musí plánovať ďalšie škrty. Od pondelka 12. januára sa musia desaťtisíce zamestnancov pripraviť na skrátené zmeny. Okrem dvoch najväčších tovární v Stuttgarte a Sindelfingene sa to týka menších fabrík v Berlíne a v Ludwigshafene.
Hoci to neznie tragicky, inak to vyzerá z pohľadu zamestnancov. Len v Stuttgarte bude 30 000 ľudí do konca marca pracovať štyri a niekedy len tri dni počas týždňa. O situácii v Daimleri kolujú rôzne chýry, väčšina hovorí o údajne pripravovaných úsporných opatreniach. Ich obsah je zatiaľ predmetom špekulácií, vraj však kľúčová značka Mercedes má na palube 5 800 zamestnancov navyše.
Tak, ako každá automobilka, aj Daimler sa snaží nájsť východisko z kritickej situácie a nevylučuje kupovanie podielov vo firmách, ktoré vyrábajú ekologické technológie. Ďalšou z možností sú partnerstvá, príkladom je spolupráca s Evonikom, výrobcom lítiovo-iónových batérií pre hybridné vozidlá. Daimler okrem toho rokuje o spolupráci aj so svojím najväčším konkurentom – BMW, rozhovory však zatiaľ nepriniesli konkrétne výsledky.
Zdroj: Die Welt
Spracovala: Soňa Zverková