BMW tvrdo pocítilo ekonomickú krízu a s ňou súvisiaci pokles dopytu. Po rekordnom roku 2007 sa koncern musel zmieriť so znížením predaja o 4,3 percenta na 1,44 milióna vozidiel. A hoci aj s týmto číslom zostáva najpredávanejšou značkou medzi nemeckými prémiovými výrobcami, Daimler a Audi vykázali lepšie percentuálne výsledky. Daimler totiž medziročne predal o 2,3 percenta vozidiel menej a Audi dokonca o 4,1 percenta viac.
**Pokles na všetkých frontoch** BMW pôvodne chcelo prekonať minuloročný predaj 1,5 milióna vozidiel, príchodom krízy sa však muselo cieľa vzdať. Pokles predaja sa začal na jeseň a zavŕšil ho vyše 26-percentný decembrový prepad, hoci v Nemecku sa predaj pohyboval na stabilnej úrovni 284 000 kusov. Opačný trend vykázali značky Rolls-Royce a Mini, čím aspoň mierne vykompenzovali mínus 5,8 percenta hlavnej značky BMW. Kultové Mini zvýšilo predaj o 4,3 percenta na 232 000 vozidiel a Rolls-Royce o 20 percent na 1 212 vozidiel.
Minulý rok dostal koncern zabrať predovšetkým na kľúčovom trhu v USA, kde sa odbyt znížil o desať percent na 303 000 vozidiel. Vzhľadom na tento vývoj sa BMW a jeho konkurenti neodvážili vydať prognózu pre tento rok.
**Linky sa rozbehli** Na druhej strane medzičasom sa spustili výrobné linky v troch kľúčových fabrikách. Išlo o najväčšiu koncernovú továreň v Dingolfingu, ktorá prerušila výrobu 19. decembra, ako aj o Mníchov a Regensburg, kde sa pásy zastavili už 8. decembra. Podľa informácií z BMW všetky tri fabriky nabehnú na plnú kapacitu, čo znamená 3 000 vozidiel denne.
**Predám motor, zn. ihneď** Na rozdiel od minulosti mieni mníchovský koncern ponúkať svoje motory iným výrobcom, aby sa rýchlejšie vrátili vysoké vývojové náklady. Podrobnosti však zatiaľ nie sú známe.
Zdroj: Financial Times Deutschland, Die Welt
Spracovala: Soňa Zverková