Dynamicky poňatá päťdverová karoséria je dlhá 4,95 metra, široká 1,93 metra a vysoká 1,40 metra. Predné aj zadné svetlá sú kompletne vyskladané z LED diód. Spätné zrkadlá sú inšpirované krídlami stíhačiek a v porovnaní so zvyškom auta pôsobia veľmi krehko. Športovú orientáciu konceptu akcentujú 21-palcové disky kolies. Interiér je poňatý puristicky a elegantne s vyklápacím displejom systému MMI. Z materiálov dominuje koža, ktorú výrobca skombinoval s dubovým drevom a hliníkom. Vzadu sa pohodlne usadia dvaja pasažieri, objem kufra je 500 litrov.
Pod kapotou pracuje inovovaný šesťvalec 3.0 TDI (165 kW/225 k a 550 Nm) s najnovšou generáciou systému common rail, optimalizovaným manažmentom recirkulácie výfukových plynov a prepĺňania či systémom pre zníženie podielu oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Svetovou novinkou sú senzory v spaľovacích priestoroch, ktoré umožňujú ešte viac optimalizovať proces spaľovania. Tento agregát je tak najčistejším dieselom na svete a povolenie na prevádzku by dostal aj v Californii, ktorá má najprísnejšie emisné limity na svete. V sériovej výrobe sa má objaviť ešte tento rok.
Komponenty a architektúra podvozka sú prevzaté z modelov A4 a A5, doplnené o systém adaptívnych tlmičov. Samozrejmosťou v novom kupé je pohon všetkých kolies quattro. Prevodové ústrojenstvo tvorí sedemstupňový dvojspojkový robot S tronic. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 7 sekúnd a maximum je 245 km/h. Výrobca deklaruje priemernú spotrebu len 5,9 litra nafty na 100 km a emisie CO2 len 256 g/km. Na tomto sa podieľajú viaceré technické zaujímavosti ako optimalizovaný manažment palubnej elektroniky, špeciálny okruh chladiacej kvapaliny pre rýchlejšie zahriatie motora, predhrievanie prevodového oleja, systém rekuperácie energie či štart-stop systém. O zastavenie sa starajú keramické brzdy.