Nemecká vláda rozhodla, že do roku 2020 má po tamojších uliciach jazdiť minimálne milión vozidiel s elektrickým pohonom. Pravdepodobne tým chce ospravedlniť krok s platením daní za emisie.
Očakáva sa, že v najbližšom desaťročí by objem dodávok batérií na elektronický pohon vozidiel mohol v Nemecku presiahnuť hodnotu desať miliárd eur.
Na nové požiadavky vlády sa začal pripravovať aj Mercedes-Benz, ktorý využije pri vývoji a výrobe akumulátorov spoločné podniky Li-Tec, ktorý patrí do koncernu Daimler a Evonik Industries. Evonik Industries už preinvestoval na prípravu sériovej výroby akumulátorov približne 80 miliónov eur.
Nemeckých motoristov môže zaskočiť chystaný zákon o daniach za emisie. Tie sa budú týkať vozidiel, ktoré neplnia emisnú normu Euro 4 a Euro 5. Pri zážihových motoroch bude daň predstavovať 1,44 € za každý gram nad 100 g CO2 a majitelia vznetových agregátov zaplatia za každý gram navyše 3,86 €.
Tlak na vývoj elektromobilov preto môže vyznieť ako záchrana vodičovej peňaženky, no otázne je, koľko si budú výrobcovia za také vozidlá účtovať.