Existuje zvláštna kasta zákazníkov, pre ktorých je dôležitý moment odlíšenia sa. Peugeot o nich vie a dôkazom je limitovaná séria modelu 207 s označením LeMans.
Predstavte si celú Zem, teda s výnimkou nejakej Severnej Ameriky, kde sa Peugeot nepredáva. Aj bez nej vám ostáva k dispozícii trh o pekných pár miliardách. Vydeľte si toto číslo počtom 2000 a dospejete k jednoznačnému záveru: takáto malá výrobná séria sa vo svete stratí ako kvapka v mori.
Počty sú pozoruhodné aj v prípade, keď ich obmedzíme na našu malú peknú krajinu. Konkrétne tu máte zhruba päť a pol milióna obyvateľov, na ktorý pripadá mikroséria iba 45 kusov limitky zvanej 207 Le Mans. Či už vo svete alebo u nás doma, je každopádne jasné, že ak sa náhodou dostanete k niektorému z jeho exemplárov, bude to do veľkej miery o šťastí. A tak možno nezaškodí predstaviť vám túto raritku, aj cez prizmu našej osobnej skúsenosti, aby ste pri stretnutí s ňou vedeli s kým máte do činenia.
Peugeot 207 LeMans vychádza z trojdverového modelu. Už jedna z jeho najzákladnejších exteriérových vzhľadových charakteristík, teda farba laku karosérie, je exkluzívna. K dispozícii sú dve verzie: čierna Obsidien a biela Banquise. Ich francúzske názvy sú zároveň súčasťou označenia patričnej výbavy: základná Le Mans Blanc (biela) a metalická Le Mans Noir (čierna). Obe výbavy sa však líšia iba touto farbou.
Hovorí sa, že kolesá robia auto. V tomto prípade silu jeho osobnosti, po stránke schopností podvozka aj výzoru, umocňujú sedemnástky zvané Pitlane s gumovými valcami veľkosti 205/45 R17. Okrem toho vás na vzhľade auta môžu zvonku upútať farebné aplikácie na kapote a dverách a rozhodne neprehliadnuteľný je aj strešný spojler.
Interiér vychádza z verzie 207 RC a z jeho prvkov (pozri obrázky) nás jednoznačne najviac upútali sedadlá, ktorým, samozrejme berúc do úvahy limity individuálnych preferencií, nechýba veľa do dokonalosti. Telo držia na jednotku a nedolámu ho zbytočnou tvrdosťou ani nepremysleným profilovaním. S modelom RC má dvestosedmička Le Mans spoločný aj motor, presnejšie povedané, jeho základ. Tým je štvorvalcová benzínová jednašestka od BMW s turbodúchadlom typu twin scroll, konkrétne vo výkonovej verzii 110 kW (150 k). O rezerve jej ťahu za všetkých okolností a minimálnej námahe, ktorú má s rozhýbaním malého a relatívne ľahkého auta, ani nemá zmysel sa rozpisovať.
Ako už teda zaznelo, do slovenského automobilového mora padlo iba 45 kvapiek. A ak ste po prečítaní predošlých riadkov dostali neprekonateľnú chuť niektorú z nich nájsť, prajeme vám veľa šťastia.
Text: Ladislav Malák
Foto: Ivan Kelement (2) a Martin Ruisl