Špecialitou auta je modulárna architektúra, takže nový model sa predvedie hneď v troch verziách: elektromobil s označením E-CELL s dojazdom približne 200 km, s pohonom na palivové články označeným F-CELL s dojazdom vyše 400 km a E-CELL PLUS, ktorý k batériám pridáva spaľovací motor. Ten ale funguje ako generátor a teda nepoháňa žiadne koleso. Dojazd tejto verzie má byť vyše 600 kilometrov pričom bez spaľovacieho motora je to okolo 100 km. Všetky vozidlá využívajú sendvičovú konštrukciu tried A a B, ktorá ukrýva jednotlivé komponenty pohonu pod podlahou kabíny a pohon predných kolies. V prípade verzie s prepĺňaným litrovým motorom zo smartu je tento umiestnený vzadu.
Koncept BlueZERO má 4,22 metra dlhú vanovitú karosériu s miestom pre piatich pasažierov a vyše 500 litrov batožiny. Samozrejmosťou je aerodynamická optimalizácia ako napríklad uzavretá maska či pneumatiky s nízkym valivým odporom na špeciálnych 20-palcových diskoch. Mercedes označil koncept ako predsériový a tvrdí, že už v roku 2009 začne s malosériovou výrobou vozidla poháňaného palivovými článkami a do roka ho má nasledovať elektromobil.