Keď sa v zozname automobilov ponúknutých do dražby, organizovanej spoločnosťou Bonhams na úvod prehliadky v Pebble Beach objavilo Ferrari 250 GTO, bolo jasné, že bude atakovať najvyššie sumy. Očakávania sa potvrdili, výsledná suma, ktorú ponúkol anonymný kupec telefonicky, dosiahla 38 115 000 $ (28 528 626 €), vrátane desaťpercentnej provízie pre dražiteľa, čím sa stalo oficiálne najdrahším automobilom na svete. Zároveň odsunulo na druhú priečku Mercedes-Benz W196R, monopost F1 z roku 1954, predaný minulý rok za 29 650 000 $.
Ferrari 250 GTO vzniklo ako homologačný špeciál v sérii pozostávajúcej z 39 kusov. Vydražený exemplár s výrobným číslom 3851GT fabrika fakturovala 11. septembra 1962 ako 19. v poradí. Jeho prvým majiteľom bol francúzsky pretekár Jo Schlesser, ktorý sa s ním ešte v tomu roku zúčastnil Tour de France, spolujazdcom mu bol zlatý olympijský medailista, lyžiar Henri Oreiller. Kupé bolo pôvodne lakované svetlo šedou metalízou s červeno-bielo-modrým pozdĺžnym pruhom v strede, no po ťažkej havárii na okruhu Montlhery, pri ktorej Oreiller za volantom prišiel o život, sa podrobilo oprave, po ktorej získalo súčasnú podobu. Následne patrilo ďalším dvom majiteľom a v roku 1965 ho získal Fabrizio Violati, ktorého rodina ho vlastnila až doteraz ako súčasť zbierky Maranello Rosso Collection.
Len pre úplnosť, neoficiálne je najdrahším automobilom sveta Ferrari 250 GTO s výrobným číslom 5111GT z roku 1963. Podľa nepotvrdených správ ho minulý rok predal zberateľ Paul Pappalardo neznámemu kupcovi za 52 000 000 dolárov, cena však bola predmetom obchodného tajomstva. Ešte o rok skôr sa zelené GTO z roku 1962, na ktorom jazdil Stirling Moss predalo za 35 000 000 dolárov, no aj v tomto prípade išlo o súkromnú transakciu a cena nebola oficiálne potvrdená.