Honda pripravuje pre milovníkov segmentu SUV viacero zaujímavých noviniek. Na prvý pohľad sa síce tvária viac pre americký trh, no neurazili by ani európskych zákazníkov.
Naši špióni zachytili počas testov viacero interesantných prototypov. Kombi-verzia modelu Accord so zvýšeným podvozkom a pohonom všetkých kolies, ktorý potvrdzuje viditeľný zadný diferenciál. Zákulisné zdroje však hovoria, že ide len o mulicu, čiže testovací prototyp, ktorý síce vyzerá ako takmer hotové auto, avšak pod plechmi skrýva techniku nového modelu. Sériová podoba nového viacúčelového kombi s logom Honda teda môže byť úplne iná a vylúčené nie je ani SUV. Podľa špekulácii z odborných kruhov sa prvý náznak novinky bude prezentovať na autosalóne v Detroite pričom auto má namierené proti prerastencom typu Toyota Venza či Dodge Journey. Predpokladané meno je Latitude, aj keď zákulisné zdroje tvrdia, že Honde prepadla registrácia ochrannej známky.
Ďalším pristihnutým pri testoch sa stala faceliftovaná verzia kompaktného SUV Acura RDX. Ponuka prémiovej divíze Hondy v Spojených štátoch je do veľkej miery založená na jemne preštylizovaných modeloch materskej automobilky, preto nevidíme dôvod prečo neuskutočniť aj opačný postup. V aktuálnej dizajnovej reči koncernu štylizované SUV by mohlo v Európe nahradiť dizajnovo nie veľmi vydarený model CR-V. RDX je tiež zaujímavé svojim pohonným reťazcom, ktorý tvorí prepĺňaný štvorvalec 2.3 a vychytaný systém pohonu všetkých kolies SH-AWD s aktívnou distribúciou krútiaceho momentu. Pre Európu by do ponuky musel pribudnúť turbodiesel, v tom ale vďaka agregátu 2.2 i-DTEC nevidíme problém.
Problém by nemusela predstavovať ani realizácia štvordverového terénneho kupé v štýle BMW X6. Tento model zatiaľ existuje len vo fantázii retušeróv, no ak X6 bude dostatočne úspešné, budú jeho koncepciu nasledovať aj ďalšie predovšetkým prémiové značky. To by síce znamenalo, že nový model vyštartuje na cesty s logom Acura. No Honda by svoju prémiovú divíziu mohla priniesť aj do Európy, podobne ako to urobil Nissan s Infiniti. Všetko je to hudba budúcnosti, no nie veľmi vzdialenej. Všetky spomínané modely by mohli byť realitou do troch rokov.
Foto a retuše: Automedia Text: Martin Ruisl