Oplatí sa kúpiť si nový Huracán LP610-4, alebo nie? Nerozhodným by mohla pomôcť názorná ukážka, v skratke upozorňujúca na jeho najzásadnejšie prednosti.
Nové malé kupé z Bologne, nástupca typu Gallardo, prichádza nabité najmodernejšou technikou zlepšujúcou ovládateľnosť, ale aj komfort a zážitok z jazdy. I napriek výkonom ktoré poskytuje sa preto nezľakne ani prostredia, v ktorom sa necíti práve ako ryba vo vode, napríklad mestských ciest.
Základom kupé je hybridná nosná štruktúra, kombinujúca hliníkové zliatiny s uhlíkovými kompozitmi. Výsledkom je mimoriadne vysoká tuhosť, zaručujúca skvelé správanie sa na ceste. Na ňom majú nezanedbateľný podiel tiež nízke hmotnosti neodpružených častí, napríklad mechanizmy zavesenia kolies vyrobené z hliníkových zliatin, alebo štandartne používané uhlíkovo keramické brzdové kotúče skryté za rozmernými, no ľahkými kolesami veľkosti 20 palcov. Vďaka prepracovanému elektromechanickému posilňovaču riadenia sa vodič môže spoľahnúť na dobrú spätnú väzbu od kolies aj pri zníženej ovládacej sile.
Lamborghini Huracán LP610-4 má pred zadnou nápravou uložený motor V10 objemu 5,2 litra, dosahujúci maximum výkonu 610 k (448 kW) a krútiaceho momentu 560 Nm. Pri jeho využití dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,2 s, na 200 km/h za 9,9 s a ďalej pokračovať až po dosiahnutie 325 km/h. Pri predpisovej jazde by pritom priemerne malo po 100 km odbudnúť z nádrže iba celkom priaznivých 12,5 l benzínu. ![aJN5BxmclEo](http://img.youtube.com/vi/aJN5BxmclEo/0.jpg)
Vodič má možnosť voľby z troch jazdných režimov, STRADA, SPORT a CORSA. Za každými z nich sa skrýva osobité nastavenie odozvy motora na pohyb plynového pedálu, reakcie prevodovky, tuhosti tlmenia, systému jazdnej stability aj prerozdelenia krútiaceho momentu v pohone všetkých štyroch kolies a v neposlednom rade i kvality zvukového prejavu.