Cieľom testu, v ktorom sa proti sebe postavili veľkosťou aj hmotnosťou dva protipóly koncernu Daimler, 1 124 kilogramový Smart a 2 308 kg vážiaci Mercedes triedy S, bolo dokázať bezpečnosť malého automobilu. Náraz prebehol pri rýchlosti 50 km/h a autá sa stretli s prekrytím 50 percent. Pri triede S by bol nejaký nedostatok prekvapením, no s o to väčším napätím sa čakalo ako obstál Smart.
Výsledky dokazujú, že veľkosť v tomto prípade nie je hendikepom a Smart ponúka obom členom posádky dostatočnú mieru ochrany. Priestor kabíny zostal po náraze neporušený a ani hodnoty spomalenia pasažierov neprekročili kritické hodnoty. V prípade podobnej nehody tak majú značné šance na jej prežitie bez zranení. Svoj podiel na priaznivom výsledku stretu však má i veľký Mercedes, ktorý svojimi deformačnými zónami absorboval väčšiu časť nárazovej energie. 
Podľa predstaviteľov automobilky prešiel malý Smart rovnakým vývojovým programom ako väčšie automobily koncernu, napríklad nový Mercedes triedy C, alebo S. Vďaka tomu spĺňa najvyššie bezpečnostné štandardy súčasnosti, z ktorých niektoré výrazne prekračujú požiadavky legislatívy.