Nové BMW Z4: PRVÉ VIDEO!!!

Priaznivci roadsterov majú opäť dôvod na radosť. BMW odhalilo novú podobu modelu Z4, ktorý bude jednou z hviezd autosalónu v Detroite.
Vydané  Text: 
Najviditeľnešou novinkou roadsteru je dvojdielna pevná skladacia strecha. Mechanizmus ju zvládne rozložiť alebo zložiť za približne 20 sekúnd. Vyššiu hmotnosť tohto riešenia sa BMW podarilo eliminovať odľahčenou konštrukciou náprav s použitím hliníka. Športovcov asi sklame elektromechanický posilňovač riadenia, nechýbajú však ostré brzdy a tradične výborná elektronika. Sériovo sa v novom Z4 ponúka systém kontroly jazdnej dynamiky, ktorý reguluje motor, riadenie, radenie automatizovanej prevodovky či nastavenie príplatkového adaptívneho športového M-podvozku. Podľa informácii od BMW má byť najtvrdší stupeň Sport+ ekvivalentný vyladeniu predchádzajúcej generácie. Motorovú ponuku tvoria na úvod šesťvalce 2.5 (označený sDrive 23i) s výkonom 150 kW/204 k, 3.0 (sDrive 30i) s výkonom 190 kW/258 k a trojlitrové twin turbo s priamym vstrekovaním (sDrive 35i) s výkonom 225 kW/306 k. Všetky agregáty sú samozrejme doplnené súborom systémov EfficientDynamics. Hnacia sila sa štandardne prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovu manuálnu prevodovku. K prepĺňanému agregátu si môže zákazník alternatívne kúpiť dvojspojkovú robotizovanú sedemstupňovú prevodovku, ostatné motory sa musia uspokojiť so šesťstupňovou automatikou. Najsilnejšia verzia zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km za čosi viac ako 5 sekúnd, najslabšia verzia je len o 2 sekundy pomalšia. Priemerná spotreba by pri žiadnom prevedení nemala prekročiť 10 litrov na 100 km. Po prvý raz sa v roadsteri od BMW ponúka systém iDrive. Ide o ostatnú generáciu s optimalizovaným ovládaním, ktorá debutovala v novom BMW radu 7. Zobrazovanie prebieha na displeji s uhlopriečkou 8,8 palcov. Za príplatok sú k dispozícii aj špičkový navigačný systém, harddisk pre audio súbory a neobmedzený prístup na internet. Interiér tiež ponúka viacero zaujímavo riešených odkladacích priestorov. Hodnota batožinového priestoru sa pohybuje medzi 180 a 310 litrami podľa strechy. Kufor je tvarovaný tak, aby aj pri zloženej streche zvládol kompletnú golfovú výstroj, vďaka tunelu medzi sedadlami zvládne aj lyže. Auto je celkovo oproti predchodcovi o 148 mm dlhšie a 9 mm širšie. Roadster s pevnou skladacou strechou vytvára otáznik nad nasledovníkom kupé Z4. V ponuke tiež zatiaľ chýba ostrá verzia M a očakávame tiež naftovú motorizáciu.







Inzercia

Inzercia