Ak sa vedľa seba na štartovú čaru postavia dnes už klasické prvé BMW M3 a súčasne aktuálne M3, víťaz by mal byť jasný. Ak ste stavili na nové, o vklad ste práve prišli.
Zaujímavé porovnanie je dielom novinárov z redakcie Sport Auto, ktorí na okruhu Hockenheimring postavili do priameho súboja BMW M3 DTM generácie E30 z roku 1992 a jeho aktuálneho nasledovníka BMW M3 generácie F80, ktorý len pred pár dňami zišiel z výrobného pásu. Z označenia je zrejmé, že to staršie je okruhový špeciál, no nové je o celých 22 rokov mladšie.
Vek však v tomto prípade, zdá sa, vôbec nehral rolu, pretože staré M3 DTM v pôvodných farbách FINA prešlo okruhom za jednu minútu a deväť sekúnd, zatiaľ čo technicky nesporne vyspelejšiemu súčasníkovi to trvalo minútu, trinásť sekúnd a jednu desatinu, čo je rozdiel viac než štyri sekundy. ![3pApuVB_UHg](http://img.youtube.com/vi/3pApuVB_UHg/0.jpg)
Aby sme prezradili celú pravdu, v starej M3 sedel za volantom Johnny Cecotto a tú novú šoféroval redaktor magazínu Sport Auto Christian Gebhardt. S volantom to nesporne vie, no Cecotto je bývalý majster sveta v pretekoch cestovných automobilov, ktorý počas svojej kariéry vystriedal viaceré kategórie, okrem DTM tiež F1, BTCC, či vytrvalostné preteky v Le Mans. Úspechy dosiahol tiež v sedle motocykla, v roku 1975 sa stal majstrom sveta v triede do 350 cm3 a v roku 1978 triumfoval v kategórii 750 cm3.