Malá Mazda tvarmi svojej karosérie nadväzuje na tohtoročnú ženevskú štúdiu Hazumi, čím ďalej rozvíja aktuálny dizajnový štýl značky KODO, vyjadrujúci zosobnenie pohybu. Vizuálne sa tak zaradila k trojici CX-5, Mazda6 a Mazda3, patriacej k starším reprezentantom aktuálnej generácie automobilky. So staršími súrodencami novinku okrem toho spája rozsiahle použitie technických prvkov skrytých pod názvom SKYACTIV Technology, čo zahŕňa nielen motory, ale i prevodovky, konštrukciu podvozku a karosérie, a vôbec celú filozofiu návrhu. Hatchback má vďaka tomu pri dostatočnej tuhosti karosérie pomerne nízku hmotnosť, je teda bezpečný aj úsporný a navyše ponúkne vodičovi nefalšovanú radosť z jazdy. Pritom naňho bude dozerať rad asistenčných systémov i-ACTIVSENSE.
Oba ponúkané motory majú štyri valce a objem 1,5 litra. Zážihový SKYACTIV-G, je už známy z aktuálnych typov a v novinke bude k dispozícii vo viacerých výkonových verziách, vznetový SKYACTIV-D (105 k/77 kW/250 Nm) je úplnou novinkou. Oba motory bude možné kombinovať s mechanickou aj automatickou prevodovkou.
Súčasný štýl značky je zreteľne rozoznateľný aj v priestranne pôsobiacom interiéri s jednoduchými a čistými líniami. K technickým vymoženostiam sa zaradí systém palubnej konektivity MZD Connect.
Oficiálna premiéra novinky v Európe sa očakáva začiatkom jesene, pravdepodobne na parížskom autosalóne. Už v týchto dňoch ale jej prvé kusy v japonskej špecifikácii schádzajú z výrobnej linky fabriky v Hofu neďaleko Hirošimy a na domácom trhu sa dostane do predaja ešte tento rok.