Škoda Fabia III: Aké dostane motory?
Už sme sa previezli s najočakávanejším motorom pre novú Fabiu, novou generáciou štvorvalcového turbomotora 1,2 TSI. Ostatné pohonné jednotky budú trojvalcové.
Vydané Text: Miloš Remenár
Dieselové motory bude zastupovať 1,4 l TDI. Opäť sa jedná o nový motor, ktorý s trojvalcom z druhej Fabie spája len obchodné označenie. Do škodováckeho hatchbacku a kombi nastúpi v troch verziách, s 55, 66 a 77 kW (75, 90 a 105 k).
**Už sme išli s motorom, ktorý bude poháňať novú Fabiu**
Nová generácia motora 1,2 TSI sľubuje super nízku spotrebu. Tú sme si chceli overiť v praxi, vo faceliftovanom Volkswagene Polo. Šestnásťventilový motor dostal štandardne systém stop-štart a ponúka sa v dvoch výkonových verziách. Slabšia dostala manuálny päťkvalt, silnejší má v prevodovej skrini o jeden stupeň viac. Ten nám na diaľnici trochu chýbal, pri tachometrových 140 km/h slabšia tisícdvestovka točí 3 200 otáčok a spotreba sa prehupne cez sedemlitrovú hranicu.
Stačilo však ľahko zvoľniť a hodnota hneď o pár deci spadla. V meste sa nový motor chová výborne, výkony plynule nastupujú od 1 400 otáčok, náznaky letargie preto nezaznamenáte. Kombinácia uvoľnenejšej jazdy po okreskách a do rýchlosti 100 km/h tak ukázala spotrebu 5,2 litra. Motor sa v kombinácii s ľahkou karosériou (automobil váži 1,1 tony) prejavuje ako živý predškolák, páka má presne vymedzené dráhy. Pri radení spiatočky vľavo dopredu je ale potrebné mať presnú ruku a viac sily.
**Chcete vedieť viac o novej Fabii? Ďalšie informácie prinesieme už čoskoro!**
Inzercia