Volkswagen uvádza po šiestich rokoch nový Passat. Ľahší a úspornejší než predchodca, opäť ako sedan aj kombi, mieri aj na zákazníkov prémiového segmentu.
V poradí ôsma generácia, vznikala na čistom hárku papiera, línie karosérie sú však evolúciou predchodcu. Stvárnenie detailov ju ale bez pochybností radí k aktuálnym súrodencom značky. Aj vďaka nim pôsobí dynamickejšie, na čom majú zásluhu tiež zmenené proporcie. Novinka je o 2 mm kratšia, o 14 mm nižšia a o 12 mm širšia než odchádzajúci model. Rázvor narástol o 79 mm, rozchod kolies oboch náprav sa rozšíril a väčšina modelov používa väčšie kolesá.
Nový Passat stojí na koncernovej platforme MQB, ktorú už využíva napríklad aj menší Golf a viacero ďalších typov. Predné kolesá sú preto zavesené na priečnych ramenách so vzperami McPherson, zadná náprava má viacprvkovú konštrukciu. Vďaka rozsiahlemu použitiu vysokopevných a za tepla tvarovaných ocelí, vhodne kombinovaných s hliníkom, pritom jeho hmotnosť v porovnaní s predchodcom klesla až o 85 kg, takže základný model bude vážiť iba 1 312 kg.
Odrazom súčasnosti je i programovateľný TFT displej nahrádzajúci v najvyššej výbave klasické analógové prístroje, ktorý môže byť navyše doplnený premietaním dôležitých údajov (head-up display) na čelné sklo, do zorného poľa vodiča. Bohatá je tiež ponuka asistenčných systémov, zahŕňajúca či už v základnej, alebo príplatkovej výbave prakticky všetko čo je na trhu známe, od adaptívnych svetiel s LED technikou, cez systém udržiavania jazdného pruhu až po núdzové automatické brzdenie, aj s detekciou chodcov.
Rad dostupných motorov pozostáva z turbokompresorom preplňovaných štvorvalcov s priamym vstrekovaním, oproti predchodcovi úspornejších v priemere o 20 percent. Najslabším zážihovým je 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k), jeho silnejšia verzia dosahuje 110 kW (150 k), väčší 1,8 TSI má maximálny výkon 132 kW (180 k). Ešte väčší potenciál má 2,0 TSI s maximom 162 kW (220 k), vrcholom je jeho verzia s výkonom 206 kW (280 k) poháňajúca tiež Seat Leon Cupra 280. Oba dvojlitre budú štandardne spolupracovať s prevodovkou DSG.
Medzi vznetovými motormi je najslabší 1,6 TDI s výkonom 88 kW (120 k), väčší 2,0 TDI bude dostupný vo verziách 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a špičkovej 176 kW (240 k), preplňovanej dvojicou turbokompresorov. Najsilnejší model sa bude štandartne kombinovať so sedemstupňovou prevodovkou DSG a pripojiteľným pohonom zadnej nápravy 4Motion, ostatným modelom je v sérii vyhradený predný pohon a šesťstupňová mechanická prevodovka.
Zastúpený je aj hybridný model, kombinujúci motor 1,4 TSI (115 kW/154 k) s elektromotorom (80 kW). Jeho akumulátory, s kapacitou postačujúcou na dojazd 50 km, sú dobíjateľné aj z externého zdroja.
Šéf koncernu VW Martin Winterkorn nový Passat charakterizoval ako „automobil prémiovej triedy bez prémiových nákladov“. Objednávky naň automobilka prijíma od 10. júla, cena sedanu začína v Nemecku na hodnote 25 875 Eur, kombi tam bude dostupné od 25 950 Eur.