Populárny strašiak menom oxid uhličitý vrhol tieň i na Ferrari. Každý nový model z Maranella bude preto úspornejší a šetrnejší k životnému prostrediu. A snáď aj rýchlejší.
Aktuálne modely Ferrari produkujú priemerne 270 gramov CO2 na kilometer, čo je o takmer 40 percent menej než v roku 2007, kedy ich priemerné emisie CO2 dosahovali 435 gramov na kilometer. Pokles má ďalej pokračovať, počas nasledujúcich siedmich rokov v priemere o 3 percentá ročne, až v roku 2021 by mal dosiahnuť výsledné zníženie 20 percent oproti súčasnosti.
Oxid uhličitý je produkt dokonalého spaľovania a tak s množstvom jeho emisií možno bojovať iba znížením spotreby paliva. Aby však neutrpeli výkonové parametre, konštruktéri plánujú nasadiť všetky dostupné prostriedky, ktoré súčasná technika ponúka. Prvé lastovičky novej éry sú nová California T a hviezdne LaFerrari.
Pri motoroch V8 bude riešením zníženie objemu v kombinácii s preplňovaním pomocou turbodúchadiel. Pri motoroch V12 bude cestou k nižšej spotrebe hybridný pohonný agregát. Preplňovanie sa v ich prípade neplánuje, pretože dvanásťvalec si na dosiahnutie relevantného zlepšenia vyžaduje štyri turbokompresory, čo znamená príliš veľké nároky na miesto a tiež množstvo tepla vyprodukovaného pod kapotou. Motory s menším počtom valcov než osem Ferrari neplánuje.
Emisie CO2 sa podľa európskych predpisov hodnotia ako priemer celého výrobného programu automobilky. Ferrari je síce súčasťou koncernu Fiat Chrysler Automobiles, no je hodnotené ako samostatná automobilka, pretože má vlastné vedenie aj vývoj. Panda mu preto priemer nezníži, no s ohľadom na ročnú produkciu menej než 7000 kusov má isté úľavy.