Nový Scout pokračuje v šľapajach svojich predchodcov, prichádza však vyzbrojený najnovšou techniku prevzatou z modelu Octavia Combi, doplnenou o niekoľko špecifických off-roadových prvkov.
Že sa Scout nezľakne ani menej kvalitných ciest dáva najavo už svojim robustným vzhľadom. Patria k nemu úplne nové, výraznejšie tvarované nárazníky, navrhnuté len pre tento model, doplnené čiernymi lištami a striebornými chráničmi v spodnej časti. Ochranu bokov zabezpečujú čierne plastové nástavce lemov blatníkov a prahov dverí, pohľadu skryté, no nemenej dôležité sú kryty chrániace spodnú časť karosérie pred mechanickým poškodením a tiež motorový priestor od zvýšeného množstva nečistôt.
Priechodnosti mimo spevnených ciest pomôže najmä zväčšená svetlá výška 171 mm, o 33 mm viac než má štandardný model, na čom sa podieľajú i vyššie pneumatiky rozmeru 225/50 R17. V prípade zhoršenej priľnavosti povrchu sa dostane ku slovu pripojiteľný pohon zadnej nápravy pomocou spojky Haldex piatej generácie, podporený elektronickou uzávierkou diferenciálov oboch náprav EDL.
Automobilka prichystala pre Scout tri motory, zážihový 1,8 TSI s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) a vznetový 2,0 TDI v dvoch výkonových stupňoch 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší vznetový motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zážihový a silnejší vznetový sa štandartne kombinujú s dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Aj najslabšia verzia dosiahne maximálnu rýchlosť 207 km/h, v prípade tohto automobilu je však isto zaujímavejší údaj o maximálnej hmotnosti prívesu, ktorá v prípade najsilnejšieho motora môže dosiahnuť až 2000 kg.
Nový Scout príde do showroomov už po prázdninách.