Facelift Mercedes-Benz CLS kašle na laserové svetlá

Do bitky medzi BMW a Audi o uvedenie laserových svetiel do sériového modelu sa Mercedes nezapojil. Faceliftovaný model CLS bude svietiť LED diódami.
Vydané  Text: 
Kombi aj štvordverové kupé sa po prvý krát objavili na fotografiách v modernizovanej verzii spolu s prvými technickými detailmi. Všetky motory plnia normu Euro 6, základným naftovým agregátom je CLS 220 BlueTec s výkonom 125 kW a 400 Nm, jeho vyššie naladená verzia 250 BlueTec ponúkne 150 kW a 500 Nm. Vrcholný trojlitrový šesťvalec 350 ponúkne 190 kW a 620 Nm. Benzínový V6 s objemom 3,5 litra poskytne 245 kW a 480 Nm, vrcholným pohonom je vidlicový osemvalec 5,5 l vo verzii CLS 63 AMG. Okrem základného štvorvalca bude k dispozícii pohon všetkých kolies 4Matic Mercedes-Benz za nezapojí do laserovej vojny medzi BMW a Audi, na svietenie využije technológiu LED. Každý svetlomet má 24 samostatne a nezávisle ovládaných LED diód, riadených hneď štyrmi riadiacimi jednotkami. Na základe obrazu z kamery vyhodnotia situáciu pred autom a podľa toho sa prispôsobí svetelný lúč až 100 krát za sekundu. Podobný koncept používa aj systém Matrix LED v Audi A8. Systém označený Multibeam LED Headlamps dokáže svietiť až na 485 metrov a v prípade potreby zacloniť svetlo protiidúcemu autu, ktorého vodič tak nie je oslňovaný, zvyšok cesty však zostáva naďalej osvetlený na maximum. Volva sa tak Deje sa tak vďaka elektronike a nie jemnej mechanike (ako používa Lexus či Volvo), ktorá ovláda pohyblivú clonu a natočenie šošoviek. Svetlá spolupracujú aj s GPS, pred blížiacim sa kruhovým objazdom tak nasvietia cestu ešte skôr ako auto vojde do oblúku a vodič pootočí volantom.







Inzercia

Inzercia