Podľa ostatných správ zaznamenali ostatné tímy zvýšený počet záujemcov o prácu práve z radov súčasných zamestnancov tímu Honda. Ten k situácii nezaujal žiadne stanovisko a nereaguje ani na otázky médii. Tím tiež zrušil viacero pravidelných koncoročných akcií. Neoficiálne zdroje hovoria, že Honda, ktorá je vďaka kríze tiež v ťažkej hospodárskej situácii, chce tím predať alebo zatvoriť. Definitívne rozhodnutie však musí prísť z Japonska. Podľa internetových špekulácii sú vraj minimálne dvaja záujemcovia o kúpu, prípadná transakcia by sa mala uzavrieť ešte pred štartom sezóny 2009. Nový majiteľ ale musí vyriešiť otázku motorov, pretože Honda ich dodávať neplánuje.
Návrat Hondy do F1 sa začal dodávkou motorov pre tím British American Racing od roku 2000, časom získala menšinový podiel. V roku 2005 kúpila japonská automobilka celý tím od British American Tobacco. Ten ešte rok zotrval so značkou Lucky Strike ako hlavný sponzor, no po roku 2006 v súlade so zákazom tabakovej reklamy odišiel. Honde a vlastne ani tímu BAR sa nikdy nejako zvlášť nedarilo získavať podporu sponzorov, čo v roku 2007 vyústilo do envirometnálneho imidžu tímu. Čiernym monopostom dominovala veľka zemeguľa, sezóna 2007 však bola veľkým trápením. Hondu však okrem vlastného tímu vyčerpával projekt Super Aguri, ktorý automobilka založila a výrazne dotovala pre podporu Takumu Sata. V roku 2008 však tento tím pre nedostatok peňazí skončil a nepodarilo sa ho zachrániť ani predajom tretej strane. V roku 2008 mal Honde pomôcť príchod skúseného Rossa Brawna, no zázraky sa nekonali a tím sa naďalej trápil. Pokrok sa očakával práve v roku 2009, kedy sa mal prejaviť Brawnov vplyv na konštrukciu auta a enviromentálny imidž začínal prinášať prvých sponzorov. Zdá sa však, že všetko bude inak …
Text: Martin Ruisl