Mercedes E63 AMG: na povrchu uhladený elegán, srdce má však divoké ako hrdinovia kultovej klubovky Davida Lyncha. Neveríte? Pozrite sa mu do papierov. Nájdete tam údaje ako z iného sveta.
Päťstoštrnásť koní, stovka za štyri a pol sekundy…. nie, reč nie je o žiadnom superšporte, ale o pomerne nenápadnej limuzíne vyššej strednej triedy. Pravú podstatu tohto skrytého divocha prezrádzajú iba detaily, ktoré necvičené oko ľahko prehliadne a nenápadný nápis, ktorý laikovi nepovie nič, zasvätencovi však naopak skoro všetko: E63 AMG.
Po ére extrémnych kompresorovým osemvalcov prišli nové, atmosférické časy. Pre áemgéčkové éčko to prinieslo síce až o 70 Nm nižší krútiaci moment, navyše vrcholiaci až o 2600 otáčok vyššie, zato však výkon navýšený až o 38 koní (28 kW). Jazdné výkony išli v konečnom dôsledku do plusu, pri zrýchlení na stovku o dve desatiny sekundy. A hlavne bolo možné použiť sedemstupňový marketingový zázrak menom 7G-Tronic, z ktorého nežných koliesok by brutálny ťah predošlého kompresorového megamotora ukrútil syrové korbáčiky.
Vysokootáčkovú charakteristiku nového agregátu síce celkom jasne cítite, vždy má však dosť sily na dynamiku, zastavujúcu prílev kyslíka do mozgu. Kým si ale nepriplatíte tučnú šesťmiestnu sumu za diferenciál so zvýšenou svornosťou, nečakajte, že sa vám zadnými kolesami podarí na asfalte nakresliť dve rovné čiary. A čo podvozok? Stíha! Za istých okolností sa síce nehanbí pustiť karosériu do náklonu, aký by ste od ustajnenia takto početného stáda rozhodne nečakali, má to však pod kontrolou. Teda nie celkom: časť kontroly prenechá vám prostredníctvom možnosti zmeny svetlej výšky a regulácie tvrdosti pruženia v troch stupňoch. Ani ten najtvrdší setup vám však nevytrasie dušu z tela a stále necháva trochu manévrovacieho priestoru medzi tým, čo čakáte od vysokovýkonnej komfortnej limuzíny a tým, ako vás do zadku nakope nemilosrdná superšportová placka.
**HODNOTENIE: \* \* \* \***
**Plusy:**
Mimoriadna dynamika a akustika motora, výborné zladenie pruženia a jazdných vlastností, dostatok vnútorného priestoru, komfort a luxus palubnej výbavy.
**Mínusy:**
Diferenciál so zvýšenou svornosťou iba za príplatok, s ohľadom na kvalitu motora trochu pomalá prevodovka v manuálnom režime.
Technické údaje****Motor********benzínový 6.2 V8******Zdvihový objem**6208 cm3**Výkon**378 kW/514 k pri 6800 ot/min**Krútiaci moment**630 Nm pri 5200 ot/min****Karoséria******Dlžka x Šírka x Výška**4881 x 1822 x 1465 mm**Rázvor**2854 mm**Batožinový priestor**530 l****Jazdné výkony******Maximálna rýchlost**250 km/h**Zrýchlenie 0-100 km/h**4,5 s**Spotreba pocas testu**12,9 l/100 km****Cena******Základná cena verzie**od 3 414 824 Sk s DPH