Vzostup a pád GM

General Motors je na pokraji absolútneho kolapsu. Prečo?
Vydané  Text: 
Čo je príčinou katastrofálneho vývoja v bývalej svetovej jednotke? V prvom rade je to spánok Šípkovej Ruženky. V minulom storočí ponúkal GM značku pre každú príjmovú skupinu: Chevrolet pre začiatočníkov, Pontiac, Buick a Oldsmobile pre stredný manažment a Cadillac pre tých, čo sú za vodou. V starých zlatých časoch mal GM trhový podiel 60 percent, kým neprišla konkurencia z Japonska, ktorá vyrábala kvalitnejšie, bezpečnejšie, lacnejšie a úspornejšie modely. Koncern nedokázal zareagovať a kým Toyota Prius odkusovala tradičným značkám z trhového podielu, GM naďalej chŕlil veľké a smädné SUV. Dokonca zrušil práce na elektromobile EV1, ktoré sa práve teraz mohlo stať nádejným záchrancom. Koncern tak prespal ďalšiu šancu. Technici sa totiž iba škrabali na hlave a snažili sa znovu objaviť koleso: Wagoner až vlani s veľkou slávou v Detroite ohlásil začiatok vývoja elektromobilu Chevrolet Volt. GM stratil drahocenné roky, pretože Volt by sa mal na trhu objaviť až o dva roky. To však môže byť neskoro. Barack Obama síce signalizoval ochotu pomôcť automobilkám, no do funkcie prezidenta USA nastúpi až 20. januára…ibaže dovtedy môžu GM definitívne dôjsť peniaze. Zdroj: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Financial Times Deutschland Spracovala: Soňa Zverková







Inzercia

Inzercia