Nové predpisy sa dajú zhrnúť jedným slovom downsizing. Kategória LMP1 totiž adaptuje predpisy z kategórie LMP2. Veľké desať a dvanásť valce s objemom až do šiestich litrov odchádzajú do histórie, nové maximum je 3,7 litra a osemvalcov pre prepĺňané naftové agregáty. Atmosférické benzíny si musia vystačiť tiež s ôsmimi valcami s celkovým objemom 3,4 litra, prepĺňané benzínové budú maximálne dvojlitrové šesťvalce s jedným turbodúchadlom. Maximálny výkon nových agregátov by sa podľa odhadu ACO mal pohybovať okolo 382 kW (520 k). Hmotnosť vozidiel zostane na úrovni 900 kg.
Rovnako však budú vážiť aj nové autá kategórie LMP2. Šasi pre jednotlivé kategórie je už dnes prakticky zhodné, jediným signifikantným rozdielom bola doteraz hmotnosť. Pre takzvané menšie prototypy budú k dispozícii väčšie motory než v hlavnej kategórii. Benzínové agregáty budú môcť mať objem až 4,5 litra, musia však pochádzať zo sériovej výroby. Alternatívou je štvorlitrový agregát podľa homologácie GT2 alebo štvorlitrový osemvalcový sériový turbodiesel. Očakávaný výkon podľa týchto predpisov by sa mal pohybovať okolo 309 kW (420 k).
ACO tiež zmenšilo objem palivových nádrží na 75 litrov pre benzín a 68 litrov pre diesel. Má to slúžiť tiež ako motivácia pri vývoji hybridných pohonov. V tejto oblasti zatiaľ ACO reguláciu nechystá, to sa však ale vplyvom vývoja môže zmeniť. Vo vytrvalostných pretekoch prototypov sa zatiaľ aktívne angažujú predovšetkým Audi, Peugeot a Porsche. ACO dúfa, že novými pravidlami si ich nepohnevá a tiež nespôsobí odchod malých súkromných tímov. Tí sa vďaka súboju automobiliek dostali citeľne do úzadia. Podľa nás s pôsobia tieto pravidlá rozumným dojmom, takže atraktivita Le Mans a ďalších seriálov, ktorých sa zmena pravidiel tiež dotkne, by mohla stúpnuť.