Na letisku v Kemble sa s modifikovaným tohoročnými modelom FW30 povozil pilot F3 Jonathan Kennard. Auto má viditeľne zmenené krídla. Predné je posadené nižšie a roztiahnuté do šírky. Vzadu je krídlo naopak užšie a vytiahnuté do výšky. Obe majú tiež jednoduchšiu kontrukciu, vpredu napríklad chýba počas uplynulých sezón zavedený dvojplošník. Budúcoročné monoposty budú mať tiež obmedzenú aerodynamiku na bokoch karosérie a zmenené difúzory. Celkovo by sa tak mal znížiť aerodynamický prítlak. Jeho stratu budú čiastočne kompenzovať hladké pneumatiky. V praxi by to počas pretekov malo priniesť viac predbiehacích manévrov, pretože autá budú ľahšie ovládateľne pri jazde za sebou. Piloti by sa tak mali dokázať viac priblížiť k svojim súperom a tým pádom ich aj viac atakovať.
Na najbližšie testy v Barcelone by s novou aerodynamikou mali doraziť aj ďalšie tímy. Náš prvý dojem je trochu rozporuplný. Auto na jedinej dostupnej fotografii pôsobí disharmonickým dojmom, zadné krídlo vyzerá ako z monopostu F3 a predné sa dá v krajnom prípade použiť na odhňanie snehu. Zvyk je ale otázkou času, stačí si spomenúť na zdvihnuté nosy na začiatku 90-tych rokov. V zásade totiž schvaľujeme všetky rozhodnutia, ktoré pomôžu zatraktívniť preteky.
Text: Martin Ruisl