Predošlé verzie a generácie Laguny sa obmedzili na pragmatické štvor- a päťdverové modely. Tá nová si trúfla prísť aj ako kupé. Má dôvod na toľkú odvahu?
Možno je v tom trochu psychológie: okrajový model tohto typu určite nebude robiť ťažké predajné čísla, mohol by však tak trochu oklamať spôsob, akým sú vnímané práve objemové praktickejšie modely.
Napríklad po stránke dizajnu, ktorým aktuálna tretia generácia Laguny spôsobila skôr polarizáciu, než jednoznačné prijatie. Pozrite si najmä zadné partie nového Coupé s dynamicky štíhlymi pásmi svetiel a originálnym tvarom veka kufra…. Renault dokonca prehlásil Coupé za vlajkovú loď modelového radu Laguna, takže to asi vo všeobecnosti myslí dosť vážne.
Na rozdiel od dizajnu sa veľmi jednoznačne pozitívneho prijatia dostalo modelu Laguna GT s jeho prevratnými riadením zadnej nápravy. Tento systém má vo svojom arzenáli aj nové Coupé a vďaka veľmi starostlivo zvoleným testovacím trasám dynamickej prezentácie v južnom Portugalsku sme si ho užili ozaj veľkolepo. Fyziku síce neoklamete, dokážete ju ale do veľkej miery preľstiť a práve o tom je tento systém s označením 4Control: mimoriadne účinne neguje nevýhody predného pohonu, dokonca aj v prípade keď máte pod kapotou jeden z ťažších šesťvalcov. Zákruty dokážete prejsť mnohokrát s pocitom prekvapenia, že „to ešte zatočí“.
Keď sme spomínali šesťvalce, poďme konkrétnejšie: špičkou benzínovej ponuky bude 3,5-litrový agregát s výkonom 175 kW (238 k), v kombinácii výlučne so šesťstupňovým automatom. Ten bude jedinou alternatívou aj pre naftový šesťvalec objemu 3 litre a výkonu 173 kW (235 k). Práve tieto dva agregáty sme si počas prezentácie vyskúšali a viac nás oslovil ťahavý diesel, bodaj by nie, pri maximálnom krútiacom momente 450 Nm. Menšie výhrady sme mali voči prevodovke, ktorej reakcie pri kickdowne a manuálnom radení sú oproti špičkám tohto typu dosť zaspaté.
Našťastie, k dispozícii budú aj šesťstupňové manuály, kombinovať sa ale budú kombinovať ale iba s niektorými zo štvorvalcových motorov. Benzínové budú k dispozícii dva, v oboch prípadoch prepĺňané dvojlitrové, naftové štvorvalce budú dokonca až tri. Spolu to dáva paletu až siedmich motorov, čo je pre naoko okrajový model viac než dosť. Vyzerá to na ďalší pokus preľstiť trh….
V interiéri je Laguna Coupé ladená do exkluzivity a luxusu, k dispozícii sú viaceré typy ušľachtilých materiálov v rozličných kombináciách a farbách. Počítať môžete aj s high tech elektronikou v podobe nového navigačného systému Carminat, či zvukového systému s reproduktormi Bose. Ten, aspoň na prvé počutie, hral veľmi sľubne.
Text: Ladislav Malák
Foto: Renault
**Technické údaje
Karoséria** DxŠxV: 4643x1812x1398 mm.
Rázvor 2694 mm.
Batožinový priestor 423 l.
Pohotovostná hmotnosť od 1428 do 1630 mm.
Užitočná hmotnosť od 420 do 495 mm.
**Podvozok** Vpredu nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu McPherson, vzadu pozdĺžne ramená spojené torzne pružnou priečkou
**Motory
Benzínové 2.0T a 3.5 V6** Maximálny výkon od 125 kW (170 k) do 175 kW (238 k)
Krútiaci moment od 270 do 330 Nm.
**Naftové 2.0 dCi a 3.0 V6 dCi** Výkon od 110 kW (150 k) do 173 kW (235 k) Krútiaci moment od 340 do 450 Nm.
**Jazdné výkony** Maximálna rýchlosť od 210 do 244 km/h
0-100 km/h od 7,3 do 9,8 s Kombinovaná spotreba od 5,7 do 10,0 l/100 km
Emisie CO2 od 150 do 238 g/km