Toyota tiež pocítila klesajúci dopyt po nových vozidlách, čo ju prinútilo skresať prognózu zisku na jej obchodný rok, ktorý sa končí v marci 2009. Pôvodne plánovaný prevádzkový zisk 1,6 bilióna jenov (12,7 mld. eur) sa podľa novej predpovede nachádza iba na úrovni 600 miliárd jenov (4,7 mld. eur). Niet divu, veď len v druhom kvartáli medziročne klesol až o 71,5 percenta na 169,5 miliardy jenov (1,3 mld. eur).
Správa šokovala trhy, pretože analytici síce predpokladali revíziu prognóz, no iba na 1,3 bilióna jenov (10,3 mld. eur). Burza zareagovala okamžite: akcie Toyoty klesli o vyše osem percent.
Príčinou je predovšetkým rastúci nezáujem spotrebiteľov o nové vozidlá. Toyota prvýkrát po siedmich rokoch predala menej áut. Medziročne sa odbyt v 2. účtovnom štvrťroku znížil o štyri percentá na 2,23 milióna áut. Podľa expertov si však japonská automobilka aj napriek tomu zachová pozíciu svetovej jednotky, pretože General Motors je v podstatne horšej situácii.
Zdroj: Financial Times Deutschland
Spracovala: Soňa Zverková