GP Brasil: Máme majstra

Posledné tohoročné podujatie Majstrovstiev sveta sľubovalo veľkú drámu. Okrem hlavných rivalov totiž do hry vstúpili aj nečakaní outsideri a počasie.
Vydané  Text: 
Už v kvalifikácii sa všetko sústredilo na Massu a Hamitlona. Pole position je vždy výhodou, no na Interlagose sa dá predbiehať. Aj keď to nie je vždy bez rizika, ako sme mohli viackrát vidieť po minulé roky. Najväčším sklamaním štartového roštu sa stal Kubica, ktorý pre problémy s priľnavosťou uviazol v druhej časti. Naopak prekvapením a zároveň veľkým otáznikom sa stal Trulli. Ten sa usadil na druhom mieste vedľa Massu a priamo pred Hamiltonom. Tretiu pozíciu držal v rukách Räikkönen, čo tiež nebolo veľmi výhodné pre Brita. Veľká cena Brazílie – postavenie na štarte 1.11.2008**Autodromo Jose Carlos Pace, Interlagos, 4,309 km**1.**Felipe Massa**1:11,8301:11,8751:12,3682.**Jarno Trulli**1:12,2261:12,1071:12,7373.**Kimi Räikkönen**1:12,0831:11,9501:12,8254.**Lewis Hamilton**1:12,2131:11,8561:12,8305.**Heikki Kovalainen**1:12,3661:11,7681:12,9176.**Fernando Alonso**1:12,2141:12,0901:12,9677.**Sebastian Vettel**1:12,3901:11,8451:13,0828.**Nick Heidfeld**1:12,3711:12,0261:13,2979.**Sebastien Bourdais**1:12,4981:12,0751:14,10510.**Timo Glock**1:12,2231:11,9091:14,23011.**Nelsinho Piquet**1:12,3481:12,137-12.**Mark Webber**1:12,4091:12,289-13.**Robert Kubica**1:12,3811:12,300-14.**David Coulthard**1:12,6901:12,717-15.**Rubens Barrichello**1:12,5481:13,139-16.**Kazuki Nakajima**1:12,800–17.**Jenson Button**1:12,810–18.**Nico Rosberg**1:13,002–19.**Giancarlo Fisichella**1:13,426–20.**Adrian Sutil**1:13,508– Tesne pred štartom zaliala cieľovú rovinku prietrž mračien. Organizátori preto presunuli štart o 10 minút, aby mohli piloti prezuť. Zvyšok okruhu však bol realtívne suchý. Po zhasnutí svetiel bolo cítiť opatrnosť hlavne v prvej štvorici. S mokrým povrchom si zle poradil Kovalainen, ktorý sa prepadol za Alonsa a Vettela. Prvá kombinácia zákrut však priniesla kolíziu Nakajimu a Coultharda, okrem nich v stene zaparkoval aj Piquet. Dosť dôvodov pre výjazd safety caru. So špičky nešiel prezúvať nikto. Reštart bol tiež opatrný, len Raikkönen sa snažil situáciu vyžiť na predbehnutie Trulliho, nakoniec si to ale rozmyslel. Taktická hra „kto pôjde prvý do boxu“ sa začala. Titul pokusného králika sa ušiel Rosbergovi. Po chvíli ho ale nasledovali ďalší. Špička bola kompletne prezutá v jedenástom kole. Hamlton aj Raikkönen sa však zamiešali medzi ďalších pilotov a museli im prispôsobiť svoje tempo. Nie celkom suchá trať však mala svoje záludné miesta, ktoré preverili postreh nejedného z pilotov. Nikto neodstúpil, no na predbiehacie manévre nebol bezpečný priestor. Massa na čele tak mohol zvyšovať svoj náskok pred šiestym Hamiltonom, ktorý sa na niekoľko kôl zasekol za Fisichellom. Pred prvou sériou regulérne plánovaných zastávok v boxoch bolo poradie Massa, Vettel, Alonso, Räikkönen a Hamilton. Ako prvý išiel pod hadicu Vettel. S blížiacou sa polovicou pretekov sa zdalo, že ostatní svoje stratégie po mokrom štarte modifikovali. Vzhaľdom na to, že všetci štartovali na prechodných pneumatikách, odpadla aj povinnosť obuť oba typy suchých gúm. Po polovici pretekov sa podľa očakávania začalo pracovať v boxoch. Nikto však nezaznamenal vážnejšie problémy. Hamilton sa stále držal na taktickom piatom mieste. Navyše sa predpokladalo, že predním idúci Vettel ešte raz zamieri pod hadicu. Massovi teda nestačilo ani zaslúžené vedenie. V tieni bitky o titul sa však skvele prezentoval spomínaný Vettel, ktorý dokázal jazdiť rovnaké časy ako Massa a neskôr poľahky dobiehal Hamiltona. Dobrý výkon podával aj Alonso. Čo však bolo najdôležitejšie, nikto sa zvlášť nemiešal do bitky o titul. Zvlášť Hamiltonovi to mohli viacerí poriadne znepríjemniť, všetko sa ale dialo v rámci pravidiel. S pribudajúcimi kolami stúpala nervozita a množili sa aj pohľady na zamračenú oblohu. Väčší pridel dažďových kvapiek by mohol situáciu ešte poriadne skomplikovať. Keďže sa už odjazdilo viac než 75 % plánovanej vzdialenosti, pri prípadnom predčasnom ukončení by sa prideľoval plný počet bodov. Šesť kôl pred koncom to prišlo. Na trať sa opäť spustila voda a v boxoch sa vo veľkom prezúvalo. Nikto zo špičky nechcel riskovať a utekal si rýchlo pre prechodné pneumatiky. V najlepšej päťke sa ale zabudol Glock na štvrtej pozícii pred Hamiltonom. Za ním krúžil nedočkavý Vettel a tak o titule ešte nebolo rozhodnuté. Hamilton si nemohol dovoliť chybu, no tri kolá pred koncom ju urobil. Massovo víťazstvo bolo v suchu, ale čo ďalej? Cieľom prechádzali postupne Alonso, Räikkonen, Vettel, Hamilton a Glock. Pilot Toyoty sa nakoniec stal rozhodujúcim článkom. Nemec neprezul pneumatiky a nedokázal udržať tempo s najlepšími. V poslednom kole tak musel pustiť ostatných pred seba a titul tak putuje do Veľkej Británie. Massa urobil maximum, no Ferrari sa v tomto roku ušiel len pohár konštruktérov. Veľká cena Brazílie – preteky 2.11.2008**Autodromo Jose Carlos Pace, Interlagos, 4,309 km, 71 kôl = 305,909 km**1.**Felipe Massa**Ferrari1:34:11,4352.**Fernando Alonso**Renault+ 13,2 s.3.**Kimi Räikkönen**Ferrari+ 16,2 s.4.**Sebastian Vettel**STR-Ferrari+ 38,0 s.5.**Lewis Hamilton**McLaren-Mercedes+ 38,9 s.6.**Timo Glock**Toyota+ 44,3 s.7.**Heikki Kovalainen**McLaren-Mercedes+ 55,0 s.8.**Jarno Trulli**Toyota+ 68,4 s.9.**Mark Webber**Red Bull-Renault+ 79,6 s.10.**Nick Heidfeld**BMW Sauber+ 1 kolo11.**Robert Kubica**BMW Sauber+ 1 kolo12.**Nico Rosberg**Williams-Toyota+ 1 kolo13.**Jenson Button**Honda+ 1 kolo14.**Sebastien Bourdais**STR-Ferrari+ 1 kolo15.**Rubens Barrichello**Honda+ 1 kolo16.**Adrian Sutil**Force India-Ferrari+ 2 kolá17.**Kazuki Nakajima**Williams-Toyota+ 2 kolá18.**Giancarlo Fisichella**Force India-Ferrari+ 2 koláDNF **Nelsinho Piquet**RenaultnehodaDNF **David Coulthard**Red Bull-Renaultnehoda Najrýchlejšie kolo: Felipe Massa, Ferrari, 1:13.736 Končné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Lewis Hamilton** 982.**Felipe Massa** 973.**Kimi Räikkönen** 754.**Robert Kubica** 755.**Fernando Alonso** 616.**Nick Heidfeld** 607.**Heikki Kovalainen** 538.**Sebastian Vettel** 359.**Jarno Trulli** 3110.**Timo Glock** 2511.**Mark Webber** 2112.**Nelsinho Piquet** 1913.**Nico Rosberg** 1714.**Rubens Barrichello** 1115.**Kazuki Nakajima** 916.**David Coulthard** 817.**Sebastien Bourdais** 418.**Jenson Button** 319.**Giancarlo Fisichella** 020.**Adrian Sutil** 021.**Takuma Sato** 022.**Anthony Davidson** 0**MS tímov**1.**Ferrari** 1722.**McLaren-Mercedes** 1513.**BMW Sauber**1354.**Renault** 805.**Toyota** 566.**STR-Ferrari** 397.**Red Bull-Renault** 298.**Williams-Toyota** 269.**Honda** 1410.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0 Text: Martin Ruisl







Inzercia