Finančná kríza vs. slovenské automobilky

Pocítili aj slovenskí výrobcovia automobilov tvrdú ruku finančnej krízy?
Vydané  Text: 
**Kia** Keďže objednávkové knihy sa plnia, Kia zatiaľ nemá dôvod obmedziť výrobu, o ďalšom vývoji však rozhodne ďalšia situácia na trhu a príjem objednávok. Prepúšťanie firma odmieta, hoci kríza môže ovplyvniť prijímanie nových zamestnancov. Ako nám povedal hovorca firmy Dušan Dvořák, produkcia je zatiaľ v nábehovej etape: tento rok je prvý, keď pracujú na plné dve zmeny. Tretiu by mali spustiť koncom budúceho roka alebo začiatkom roka 2010, skutočný termín však môže ovplyvniť kríza. **PSA Peugeot Citroen** Trnavská továreň určite neplánuje žiadne prepúšťanie kmeňových ani prenajatých zamestnancov. Práve naopak. Podľa hovorcu automobilky Petra Šveca, prijímajú nových ľudí. Kríza sa nedotkne ani produkcie, ktorá beží na stabilnej úrovni 854 áut denne. Nespornou výhodou Trnavy je podľa neho výrobný program, ktorý tvoria malé a úsporné modely s nízkymi emisiami oxidu uhličitého. **Volkswagen** Bratislavská fabrika síce súčasnú situáciu neoznačuje ako krízu, no uznáva, že je to pre ňu výzva. Ako nám povedala Petra Kapráliková z komunikačného oddelenia, vďaka celému radu faktorov, napríklad, zásobovaniu just-in-time, prenajatým zamestnancom či úpravám nadčasov, dokážu pružne reagovať na dopyt trhu, čiže podľa potreby znižovať alebo zvyšovať výrobu. Volkswagen za najvyššiu prioritu považuje zachovanie pracovných miest a prepúšťať nemieni. Text: Soňa Zverková







Inzercia

Inzercia