Predposledné preteky tohoročných majstrovstiev sveta F1 sa očakávali s veľkým napätím, pretože Lewis Hamilton mohol teoreticky získať titul. Rozhodnutie sa ale presúva.
Hladinu však opäť rozvírila FIA, ktorá sa nechala počuť, že v F1 chce zaviesť štandardizované motory. To sa pochopiteľne stretlo s nevôľou väčšiny tímov. Medzi nimi však panuje všeobecná zhoda, že F1 treba zlacniť a zdramatizovať. Situácia by sa mala vyjasniť čoskoro po spoločnom rokovaní FIA a novovzniknutej asociácie tímov FOTA.
Kvalifikácia veľa vzruchu nepriniesla, pretože ju suverénne ovládol Hamilton. Dalo sa očakávať, že rýchly okruh v Šangahji bude viac vyhovovať McLarenom, Kovalainen to ale úplne nepotvrdil. Pred neho sa totiž zmestili Räikkönen, Massa a Alonso. Cestu za titulom si dvanástym miestom definitívne zahatal Kubica a relatívne slabý výkon podal aj Glock.
Veľká cena Číny – postavenie na štarte 18.10.2008**Shanghai International Circuit, Šanghaj, 5,451 km**1.**Lewis Hamilton**1:35,5661:34,9471:36,3032.**Kimi Räikkönen**1:35,9831:35,3551:36,6453.**Felipe Massa**1:35,9711:35,1351:36,8894.**Fernando Alonso**1:35,7691:35,4611:36,9275.**Heikki Kovalainen**1:35,6231:35,2161:36,9306.**Sebastian Vettel**1:35,7521:35,3861:37,6857.**Jarno Trulli**1:36,1041:35,7151:37,9348.**Sebastien Bourdais**1:36,2391:35,4781:38,8859.**Nick Heidfeld\***1:36,2241:35,4031:37,20110.**Nelsinho Piquet**1:36,0291:35,722-11.**Robert Kubica**1:36,5031:35,814-12.**Timo Glock**1:36,2101:35,937-13.**Rubens Barrichello**1:36,6401:36,079-14.**Nico Rosberg**1:36,4341:36,210-15.**David Coulthard**1:36,731–16.**Mark Webber\*\***1:36,2381:35,6861:37,08317.**Kazuki Nakajima**1:36,863–18.**Jenson Button**1:37,053–19.**Adrian Sutil**1:37,730–20.**Giancarlo Fisichella**1:37,739–
\* penalizácia 3 miesta za blokovanie
\*\* penalizácia 10 miest za výmenu motora
Tento raz predviedol Hamilton ukážkový štart a od prvej zákruty sa usadil vo vedení. Za ním sa zoradili Ferrari, o štvrté miesto bojovali Kovalainen a Alonso. Fín nakoniec kapituloval pretože Španiel mal ľahší a teda rýchlejší monopost. O vzrušenie v prvej zákrute sa postarali Bourdais a Trulli, druhý menovaný po vzájomnom kontakte a výlete mimo trať odstúpil. To bolo na dlhé minúty všetko.
Hamilton všetkým unikal, jedine Räikkönen ho dokázal ako tak stíhať. Ferrari zvolilo zaujímavú stratégiu z hľadiska pneumatík. Je totiž známym faktom, že taliansky monopost funguje lepšie na mäkkšej zmesi, kým McLarenom viac vyhovuje tvrdšia. Hamilton tak strávil väčšinu pretekov na tvrdšej zmesi kým Räikkönen volil systém mäkkšie-tvrdšie-mäkkšie a Massa si tvrdšiu zmes zobral až na druhej zastávke v boxoch. V konečnom dôsledku to ale nič neprinieslo. Räikkönen sa síce chvíľu tváril, že by mohol Hamiltona dobehnúť, no jeho snahu zmaril o kolo predbiehaný Fisichella. Fín potom definitívne rezignoval. Z letargie nedeľného rána pred televízorom vytrhol divákov Kovalainen, ktorý dostal masívny defekt a s námahou dokríval do boxov. Síce sa vrátil na trať, no o pár kôl to pravdepodobne s poškodeným zavesením zabalil. S pribúdajúcim časom sa stále viac drala na povrch otázka, ako Ferrari zasiahne do priebehu pretekov.
Massa sa totiž držal tretí za Räikkönenom a Brazílčan súrne potreboval body. Bolo teda nad slnko jasnejšie, že sa musí dostať dopredu. Ale ako, pretože odstup na asfalte bol príliš veľký. Situáciu nezmenili ani druhé zastávky v boxoch. Po nich ale Fín citeľne zvoľnil a nechal sa Massom pomaly dobiehať. Našťastie trápne divadielko, ktoré predviedli svojho času Schumacher a Barrichello v poslednej zákrute Veľkej ceny Rakúska 2002, sa tento raz nekonalo. Sedem kôl pred koncom Räikkönen decentne pri brzdení na dlhej rovinke Massu pustil. Viac sa urobiť nedalo.
Hamiltonovo suverénne víťazstvo tak ešte o ničom definitívne nerozhodlo, naopak obaja piloti na pódiu pomohli Ferrari upevniť si pozíciu v pohári konštruktérov. Z bodovaných pozícii zaujali ešte Kubica a jednozastávkový Glock, ktorí sa rehabilitovali za zbabranú kvalifikáciu. Poliak je však z hry o titul definitívne vonku.
Veľká cena Číny – preteky 19.10.2008**Shanghai International Circuit, Šanghaj, 5,451 km, 56 kôl = 305,066 km**1.**Lewis Hamilton**McLaren-Mercedes1:31:57,4032.**Felipe Massa**Ferrari+ 14,9 s.3.**Kimi Räikkönen**Ferrari+ 16,4 s.4.**Fernando Alonso**Renault+ 18,3 s.5.**Nick Heidfeld**BMW Sauber+ 28,9 s.6.**Robert Kubica**BMW Sauber+ 33,2 s.7.**Timo Glock**Toyota+ 41,7 s8.**Nelsinho Piquet**Renault+ 56,6 s.9.**Sebastian Vettel**STR-Ferrari+ 64,3 s.10.**David Coulthard**Red Bull-Renault+ 74,8 s.11.**Rubens Barrichello**Honda+ 85,0 s.12.**Kazuki Nakajima**Williams-Toyota+ 90,8 s.13.**Sebastien Bourdais**STR-Ferrari+ 91,4 s.14.**Mark Webber**Red Bull-Renault+ 92,4 s.15.**Nico Rosberg**Williams-Toyota+ 1 kolo16.**Jenson Button**Honda+ 1 kolo17.**Giancarlo Fisichella**Force India-Ferrari+ 1 koloDNF **Heikki Kovalainen**McLaren-Mercedesnásledky defektuDNF **Adrian Sutil**Force India-FerrariprevodovkaDNF **Jarno Trulli**Toyotanásledky kolízie
Najrýchlejšie kolo: Lewis Hamilton,McLaren-Mercedes, 1:36.325
Štartový rošt pred finále je určený. Okrem boja o titul sú v hre ešte aj ďalšie pozície, predovšetkým okolo hranice prvej desiatky. Aj pohár konštruktérov je ešte otvorený, aj keď tu sa už veľké zmeny nedajú očakávať.
Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Lewis Hamilton** 942.**Felipe Massa** 873.**Robert Kubica** 754.**Kimi Räikkönen** 695.**Nick Heidfeld** 606.**Fernando Alonso** 537.**Heikki Kovalainen** 518.**Sebastian Vettel** 309.**Jarno Trulli** 3010.**Timo Glock** 2211.**Mark Webber** 2112.**Nelsinho Piquet** 1913.**Nico Rosberg** 1714.**Rubens Barrichello** 1115.**Kazuki Nakajima** 916.**David Coulthard** 817.**Sebastien Bourdais** 418.**Jenson Button** 319.**Giancarlo Fisichella** 020.**Takuma Sato** 021.**Anthony Davidson** 022.**Adrian Sutil** 0**MS tímov**1.**Ferrari** 1562.**McLaren-Mercedes** 1453.**BMW Sauber**1354.**Renault** 725.**Toyota** 526.**STR-Ferrari** 347.**Red Bull-Renault** 298.**Williams-Toyota** 269.**Honda** 1410.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0
Text: Martin Ruisl