Spoločnosť so sídlom v nemeckom Laupheime sa v bavorských autách vŕta už od roku 1986 a svoje skúsenosti z motoristického športu pretavuje do ich úprav: aerodynamických, motorárskych aj podvozkových. Pre aktuálne BMW M3 Coupé (a v podstate aj pre BMW M3 Cabrio) ponúka obsiahly balík úprav s možným zvýšením výkonu až na 455 koní. Ale poďme po poriadku.
Vydupať výkon z prepĺňaného motora je podstatne ľahšie, pri atmosférickom si to žiada už trochu kumštu, najmä ak je to komplikovaná high tech hŕba železa typu vysokootáčkového osemvalca novej em trojky. Hamann to však zvláda a ponúka hneď dva stupne posilňovacej kúry. Pri tej prvej zvyšuje štandardný výkon 420 koní (309 kW) o 20 koní (15 kW), pričom pridáva aj 25 Nm krútiaceho momentu k štandardným 400 Nm. Toto zvláda prakticky prostredníctvom optimalizácie riadiacej jednotky motora. Pridajte k tomu ešte vyradenie elektronického obmedzovača rýchlosti z činnosti a dostanete výslednú maximálku na úrovni magických 300 km/h.
Druhý stupeň výkonového dopingu je taký vážny, že dokonca dostal svoje meno: hovoria mu „Sportkit HM/M +35“. Hádate správne, to číslo za znamienkom plus predstavuje porciu koní navyše. Výsledný výkon je teda 335 kW (455 k). Aj krútiaci moment ešte trochu podrástol a v tejto verzii vám drví kľukovku silou 448 Nm. Rýchlomer sa v rozbehu zastaví až za čísle 320 km/h. Tento kit je už komplexnejší, jeho súčasťou je aj športový výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele s kovovým katalyzátorom a novými tlmičmi v strede aj vzadu. U Hamanna zmýšľajú komplexne a vďaka tomu sa postarali aj o adekvátne zlepšené spomaľovacie schopnosti zrýchlenej em trojky. Ak vás to zaujíma a máte na to, tak môžete dopredu dostať brzdy s kotúčmi priemeru až 405 mm (!) a šesťpiestikovými strmeňmi. Ešte aj zadných 380 mm a štvorpiestikové strmene budia rešpekt. Podvozok môžete v niekoľkých stupňoch spustiť od 25 mm na prednej a 15 mm na zadnej náprave, až po maximálnych 40 mm celkovo. Disky kolies si môžete vybrať z viacerých druhoch, v tom najväčšom extréme vám ponúkne Hamann 20-palcové, na ktoré odporúča obuť špeciálne vysokovýkonné plášte Hankook S1 Evo rozmeru 245/30 dopredu a až 305/25 dozadu (otvárací obrázok).
Ak vám záleží aj na lepšej aerodynamike a troche tej exteriérovej parády, môžete siahnuť po novom prednom spojleri, bočných prahoch, zadnom nástavci a strešnom spojleri. Dobrá správa: nasadia vám ich vcelku jednoducho na štandardné montážne body karosérie. Vizuálne vyšperkovať si môžete nechať aj interiér, rozličnými prvkami z hliníka či karbónu. Ten druhý spomenutý môžete dostať dokonca aj na časť športového multifunkčného volantu.