Hans Jürgen Abt a jeho partia ladičov sa nechali zviesť s nadšením z nového športového kupé a pripravili bohatý balík modifkácií dizajnu, podvozka aj motorov.
Úpravca z nemeckého Kemptenu sľubuje, že premení púštny vietor (od ktorého má Scirocco svoje meno) na hotovú búrku. Aby to neboli iba prázdne reči, prináša možnosť zvýšenia výkonu pre naftové aj benzínové pohony pod kapotou nového wolfsburgského kupé.
Malý benzínový štvorvalec 1.4 TSI dokáže Abt vyladiť až na 147 kW (200 k), čo znamená nárast oproti štandardnej verzii o 29 kW (40 k). Naftový štvorvalec 2.0 TDI s priamym vstrekovaním common rail nadopuje zo štandardných 103 kW (140 k) na 125 kW (170 k). Obe tieto úpravy budú k dispozícii prakticky hneď od začiatku. Koncom roka pribudne ešte možnosť vyžmýkať z benzínového dvojlitra 2.0 TSI namiesto pôvodných 147 kW/240 k až 177 kW/240 k.
Komplexný a bohatý je súbor vizuálnych a zároveň aerodynamických úprav karosérie. Vpredu drví obrubníky nový spojler, ktorý mení sústredenú tvár auta na doslova agresívnu. Matičku zem k bočnej siluete vozidla priblížia špeciálne prahové nástavce, neprehliadnuteľné sú aj výrazné prelisy vo dverách, pokračujúce až k zadným kolesám a vzduchové otvory pred samotnými zadnými kolesami. Strach naháňa aj pohľad zozadu, ktorému dominuje nástavec pod zadným nárazníkom s mohutným rebrovaním difúzora a dva diagonálne umiestnené páry koncoviek výfuku. Pod oknom sa vám môže ocitnúť decentná, ale účinná lišta spojlera.
Od dizajnu k podvozku: na vylepšenie vzhľadu, ale aj priostrenie jazdných vlastností, ponúka Abt pre nové Scirocco svoje značkové disky z ľahkej zliatiny typu AR alebo BR, v rozmeroch od 18 do 20 palcov, aj s patričnými podložkami pod disky a obutím vhodnej veľkosti. Nestačí? Tak si k tomu pridajte ešte sadu pružín znižujúcu svetlú výšku, v maxime až o 30 mm, a brzdy s priemerom kotúčov vpredu až 345 mm.