WRC: Rallye de España

Majstrovstvá sveta v rely sa presunuli na ešte stále horúce južanské cesty. Prvou z dvojice čisto asfaltových súťaží bola tradičná španielska rely v okolí Barcelony.
Vydané  Text: 
Široké a relatívne kvalitné cesty pri letovisku Costa Daurada poskytujú pilotom dostatok priestoru pre vysoké rýchlosti, navyše mnoho zákrut sa dá rezať. Výhodu majú predovšetkým jazdci s čistým štýlom jazdy. Pri aktuálnych predpisoch, ktoré zakazujú penové výplne pneumatík si však rezanie zákrut bude vyžadovať viac opatrnosti. Kým šotolina vyhovuje skôr severanom, južania sú práve na asfalte ako doma. Pri súčasnom rozložení šampionátu asfalt nehrá až takú veľkú rolu, no znamená dôležité plusové body v hodnotení jazdcov aj tímov. Ford preto do druhého továrenského Focusu preto posadil namiesto Latvalu Belgičana Francoisa Duvala. Favorizovanému Loeovi to ale mohlo byť jedno. Fordu sa napriek tomu tento ťah oplatil. Za jednoznačne najrýchlejšími Citroënmi sa usadil práve Duval s Hirvonenom v pätách. Belgičan mal trochu hendikep, pretože vo Focuse špecifikácie 2008 sedel prvýkrát. Prvou obeťou súťaže sa stal Andersson, ktorý pre chybu v navigácii poslal svoje Suzuki mimo trať. Zvlášť dobre sa na asfalte nedarilo ani Subaru, po prvom dni piaty Solberg mal tesne za sebou Aavu so súkromným Citroënom C4. Sobota na priebehu rely veľa nezmenila. Loeb i Sordo s dostatočným náskokom trochu zvoľnili, čo nenápadne pomohlo Fordom získať pár sekundičiek. Hirvonen dokonca vyhral jednu rýchlostnú skúšku, v celkovom poradí to ale nehralo rolu. Poradie sa významnejším spôsobom nemenilo ani na malých bodoch, Solberg sa držal pred Aavom, Latvala naopak neudržal Atkinsona. Rozdiely medzi nimi však sľubovali zaujímavé boje počas tretieho dňa. Loebovo víťazstvo bolo jasnou záležitosťou už od štvrtkových testov. Len technická chyba alebo neskutočná hlúposť mohli Francúza obrať o plný bodový zisk. Ford nasadil tímovú taktiku a hoci bol Duval rýchlejší, body boli dôležitejšie pre Hirvonena. Piate miesto si chcel vybojovať Aava, no jeho Citroën po predbehnutí Solberga vypovedal službu a Estónec mal po víkende. Nór sa tak mohol radovať z piateho miesta. Naopak veľa dôvodov na radosť nemal jeho tímový kolega Atkinson, ktorého predbehol Latvala. Posledný bod pripadol nórskej nádeji Andreasovi Mikkelsenovi na súkromnom Focuse. Rallye de Espana 2.10. – 5.10.2008 – výsledky1.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**3 hodiny 21 min. 17,4 s**2.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 24,9 s**3.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 01 min. 02,5 s**4.**Francois Duval**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 01 min. 10,8 s**5.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 03 min. 27,4 s**6.**Jari-Matti Latvala**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 04 min. 03,8 s**7.**Chris Atkinson**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 04 min. 04,9 s**8.**Andreas Mikkelsen**Ramsport Ford Focus WRC 07**+ 05 min. 19,6 s**9.**Matthew Wilson**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 07 min. 43,2 s**10.**Brice Tirabassi**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 09 min. 05,0 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**962.**Mikko Hirvonen**843.**Dani Sordo**594.**Chris Atkinson**425.**Jari-Matti Latvala**376.**Petter Solberg**367.**Henning Solberg**228.**Gigi Galli**179.**Francois Duval**1610.**Matthew Wilson**1211.**Urmo Aava**1112.**Federico Villagra**913.**Conrad Rautenbach**614.**Toni Gardemeister**515.**Andreas Mikkelsen**516.**P-G Andersson**417.**Jean-Marie Cuoq**218.Matt Rantanen219.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov** 1.**Citroen Total**1592.**BP Ford Abu Dhabi**1323.**Subaru**804.**Stobart VK M-Sport**555.**Munchi’s**226.**Suzuki**20 Text: Martin Ruisl







Inzercia

Inzercia