Spolu s novým Renaultom Mégane sa predstavil aj špeciál pre značkový seriál Mégane Trophy, ktorý sa jazdí ako sprievodné podujatie World Series by Renault.
Podobne ako predchodca aj toto auto je v podstate len siluetou modelu Mégane a so sériovým modelom má pramálo spoločné. Konkrétne len svetlá a čelné sklo. Základ tvorí rúrkový rám, na ktorom je prichytená plastová karoséria. Špeciál pracuje podvozkovou aerodynamikou, ktorú majú na svedomí predný splitter a zadný difúzor. Úpravami sa oproti predchádzajúcemu modelu podarilo získať o 20 % viac prítlaku, o 15 % menej odporu vzduchu. Modifikované nasávanie motora 3.5 V6 sa postaralo o vyšší výkon 265 kW (360 k), pričom Renault tiež predĺžil jeho životnosť na 5500 km. Nový Renault Mégane Trophy bude tiež k dispozícii ako prestavbový kit na starú verziu. Modifikácie bude mať na starosti továreň Alpine v Dieppe.
Text: Martin Ruisl