Ostrý hybrid Citroën C4 WRC HYmotion4

Hybridné technológie už prenikajú aj do motoristického športu. Kým Formula 1 uvažuje nad systémami na obnovu energie, vo vytrvalostných pretekoch už existujú funkčné hybridy a Citroën chystá jeden aj pre rely.
Vydané  Text: 
V súlade s architektúrou HYmotion4 elektromotor s výkonom 125 kW poháňa len zadné kolesá a auto je postavené ako full-hybrid, čiže môže fungovať aj na elektriku. Tento režim sa môže využívať pri presunoch, naopak pri rýchlostných skúškach príde vhod extra 300 Nm krútiaceho momentu od elektromotora. Pod prednou kapotou pracuje štandardný WRC agregát, teda dvojlitrové benzínové turbo. Batérie pre elektromotor sú umiestnené vzadu nad palivovou nádržou a auto si tiež vyžiadalo prídavné chladenie. Zvyšok je však zhodný so štandardným C4 WRC. Citroën by rád auto nasadil čo najskôr, keď mu to FIA dovolí. Text: Martin Ruisl







Inzercia

Inzercia