Prvé nočné preteky v histórii F1 mali pomerne zaujímavý priebeh, hoci niektorí by vzhľadom na podmienky čakali viac drámy. Prvé tohtosezónne víťazstvo si pripísal Alonso.
Cesta k nemu však nebola ľahká. Piloti sa totiž okrem nového okruhu v uliciach Singapúru museli vysporiadať aj s nezvyčajným časovým posunom. Väčšina jazdcov totiž nemá problém adaptovať svoj biorytmus na iné časové pásma, no štart pretekov o 21.00 miestneho času je predsa len trochu iné kafe. Piloti to nakoniec zvládli na výbornú, čo sa ale celkom nedá povedať o ostatných členoch niektorých tímov. Otázniky vyvolávalo aj počasie, pretože monzúnové lejaky nie sú v tomto ročnom období nič nezvyčajné. Do priebehu víkendu však našťastie výraznejšie nezasiahli.
Vrásky na čele narobila všetkým šikana s číslom 10, kde sa piloti sťažovali na vysoké obrubníky. Ak niektorý z jazdcov netrafil správnu líniu, nemilosrdné obrubníky poslali jeho auto kruto do neďalekej betónovej bariéry. Vyskúšali si to viacerí, najviac však na to doplatil v kvalifikácii Fisichella. Najvýraznejším sklamaním kvalifikácie boli monoposty s motormi Renault, z ktorých sa ani jeden neprebojoval do top 10. Alonsa však trápili technické problémy. Naopak darilo sa Williamsom. Tie síce uzatvárali prvú desiatku, no mali našliapnuté na solídny víkend. Po dlhšom čase sa objavil aj blokujúci hriešnik, Hiedfeld bol posunutý o 3 miesta za blokovanie Barrichella. Predné rady obsadili najlepší piloti posledných dní vedení Massom pred Hamiltonom.
Veľká cena Singapúru – postavenie na štarte 27.9.2008**Singapore GP, Singapúr, 5,067 km**1.**Felipe Massa**1:44,5191:44,0141:44,8012.**Lewis Hamilton**1:44,5011:44,9321:45,4653.**Kimi Räikkönen**1:44,2821:44,2321:45,6174.**Robert Kubica**1:44,7401:44,5191:45,7795.**Heikki Kovalainen**1:44,3111:44,2071:45,8736.**Sebastian Vettel**1:45,0421:44,2611:46,2447.**Timo Glock**1:45,1841:44,4411:46,3288.**Nico Rosberg**1:45,1031:44,4291:46,6119.**Nick Heidfeld\***1:45,5481:44,5201:45,96410.**Kazuki Nakajima**1:45,1271:44,8261:47,54711.**Jarno Trulli**1:45,6421:45,038-12.**Jenson Button**1:45,6601:45,133-13.**Mark Webber**1:45,4931:45,212-14.**David Coulthard**1:46,0281:45,298-15.**Fernando Alonso**1:44,971–16.**Nelsinho Piquet**1:46,037–17.**Sebastien Bourdais**1:46,389–18.**Rubens Barrichello**1:46,583–19.**Adrian Sutil**1:47,940–20.**Giancarlo Fisichella**—
\* penalizácia 3 miesta za blokovanie
Pri štarte na seba strhol pozornosť Kovalainen, ktorý si brúsil zuby na štvrtého Kubicu. Prejazd úvodným esíčkom sa neobišiel bez vzájomného kontaktu, fatálne následky to ale nemalo. Vo vedení sa usadil Massa pred Hamiltonom a Räikkönenom. Fín zvolil zaujímavú taktiku, pretože spočiatku dal Britovi pokoj, no s blížiacou sa zastávkou v boxoch ho začal nenápadne atakovať. K mechanikom ale ako prvý zamieril Alonso.
Táto zastávka bola kľúčová, pretože krátko na to jeho tímový kolega Piquet nezvládol výjazd z jednej zákruty a rozbil svoj monopost o bariéru. Safety car vyštartoval takmer okamžite a boxy sa zavreli, čo bola zlá správa pre Kubicu a Rosberga. Obaja mali sucho v nádrži a prejazd zavretou uličkou sa ukázal ako nevyhnutný. Všeobecný zmätok nastal po otvorení uličky, pretože sa do nej vybrala väčšina poľa. O vzrušenie sa postaral Massa, ktorý vyrazil z boxu aj s kompletnou tankovacou hadicou. Navyše sa dosť nešetrne zaradil pred jeden z monopostov Force India. Brazílčan odstavil monopost tesne pred výjazdom a čakal, kým ho mechanici zbavia záťaže. Jeho preteky boli stratené. Následná penalizácia za nebezpečný výjazd z boxu už bola len ironickou bodkou.
Za safety carom sa zoradili Rosberg, Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber, Coulthard a Hamilton. Situácia nahrávala predovšetkým mladému Nemcovi v čele, pretože ten mohol po reštarte naháňať náskok a minimalizovať následky penalizácie. Kubica, ktorého čakal rovnaký 10-sekundový trest , sa zatiaľ trápil za pomalým Fisichellom. Talian išiel na jednu zastávku v boxoch a Kubica mal veľmi málo času. Hamilton na poslednej bodovanej pozícii mohol byť relatívne pokojný, pretože obe Ferrari boli mimo. Räikkönen išiel k mechanikom hneď po Massovi a ako to v takýchto situáciách býva, druhý pilot z toho nikdy nemôže vyťažiť.
Situácia sa v strednej časti pretekov upokojila. Do vedenia sa po Trulliho zastávke v boxoch dostal Alonso a všetko nasvedčovalo tomu, že ak sa nič nezomelie, príde si po prvé víťazstvo v tejto sezóne. Druhý Rosberg nemal výraznejšiu šancu ohroziť ho, no aj tak mal dôvod na radosť. Pre Nemca by to totiž bolo osobné maximum. Hamilton predvádzal skôr zdržanlivý výkon, pomohli mu odstúpenia Trulliho a Webbera.
Viac ako dostatočný náskok umožnil Španielovi pokojnú zastávku v boxoch s návratom na prvej pozícii. Nečakane však zahral do karát Hamiltonovi, pretože výjazdom znervóznil Coultharda a ten musel kapitulovať. Aby toho pre Škóta nebolo málo, pri výjazde z boxu takmer so sebou zobral hadicu. Našťastie ho však včas zastavili. Po druhej sérii zastávok v boxoch sa zdalo, že záver pretekov bude pokojný.
O vzruch sa ale opäť postarali piloti Ferrari. Najprv Massa nezvládol jednu zákrutu a zaparkoval pri bariére. Všetko by bolo v poriadku, keby pri odjazde dal prednosť Sutilovi. Nemec sa v snahe zabrániť vzájomnej kolízii zavŕtal do bariéry a safety car musel opäť natrať. To nepotešilo predovšetkým lietajúceho Alonsa, ktorý si budoval náskok. Naopak vcelku z toho vyťažil zvyšok poľa. Minimálne odstupy predznamenávali ešte nejaký ten útok, hlavne Räikkönen mal v pláne zachrániť večer pre Ferrari.
Reštart nezvládol predovšetkým Rosberg, ktorý nechal Alonsa ujsť. Na treťom Hamiltonovi tiež bolo vidno, že si už želá koniec. Štvrtý Glock musel byť v strehu, pretože Ferrari s Fínom v kokpite malo nasadené na trhák. Räikkönen, ktorý išiel tesne pred výjazdom safety caru na druhú zastávku v boxoch, to však tri kolá pred koncom prestrelil a zo šikany číslo 10 letel priamo do múrika. Svoj monopost však odstavil pomerne šikovne, takže preteky sa dojazdili pod zelenou vlajkou tesne pred uplynutím dvojhodinového limitu.
Pre dvojnásobného majstra sveta Alonsa to bolo prvé tohoročné víťazstvo, hoci posledných pár kôl Španiel evidentne vypustil. Rosberg si zapísal najlepší výsledok kariéry a Hamilton tretím miestom urobil vážny krok k titulu. Nikto z jeho najbližších súperov totiž nebodoval.
Veľká cena Singapúru – preteky 28.9.2008**Singapore GP, Singapúr, 5,067 km, 61 kôl = 309,087 km**1.**Fernando Alonso**Renault1:57:16,3042.**Nico Rosberg**Williams-Toyota+ 2,9 s.3.**Lewis Hamilton**McLaren-Mercedes+ 5,9 s 4.**Timo Glock**Toyota+ 8,1 s.5.**Sebastian Vettel**STR-Ferrari+ 10,2 s.6.**Nick Heidfeld**BMW Sauber+ 11,1 s.7.**David Coulthard**Red Bull-Renault+ 16,3 s.8.**Kazuki Nakajima**Williams-Toyota+ 18,4 s.9.**Jenson Button**Honda+ 19,8 s.10.**Heikki Kovalainen**McLaren-Mercedes+ 26,9 s.11.**Robert Kubica**BMW Sauber+ 27,9 s.12.**Sebastien Bourdais**STR-Ferrari+ 29,4 s.13.**Felipe Massa**Ferrari+ 35,1 s.14.**Giancarlo Fisichella**Force India-Ferrari+ 43,5 s.15.**Kimi Räikkönen**FerrarinehodaDNF **Jarno Trulli**ToyotahydraulikaDNF **Adrian Sutil**Force India-FerrarinehodaDNF **Mark Webber**Red Bull-RenaultprevodovkaDNF **Rubens Barrichello**HondamotorDNF **Nelsinho Piquet**Renaultnehoda
Najrýchlejšie kolo: Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:45,599
Nečakaný výsledok prehádzal hlavne spodné priečky priebežného poradia, zo špičky nikto okrem Hamiltona nebodoval. Do konca sezóny ostávajú tri podujatia a každé číslo rozhoduje. Nulový výsledok Ferrari sa výrazne premietol do pohára konštruktérov, ktorý má nového lídra. Pozíciu si dosť podstatne vylepšil aj Renault.
Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Lewis Hamilton** 842.**Felipe Massa** 773.**Robert Kubica** 644.**Kimi Räikkönen** 575.**Nick Heidfeld** 566.**Heikki Kovalainen** 517.**Fernando Alonso** 388.**Sebastian Vettel** 279.**Jarno Trulli** 2610.**Timo Glock** 2011.**Mark Webber** 2012.**Nico Rosberg** 1713.**Nelsinho Piquet** 1314.**Rubens Barrichello** 1115.**Kazuki Nakajima** 916.**David Coulthard** 817.**Sebastien Bourdais** 418.**Jenson Button** 319.**Giancarlo Fisichella** 020.**Takuma Sato** 021.**Anthony Davidson** 022.**Adrian Sutil** 0**MS tímov**1.**McLaren-Mercedes** 1352.**Ferrari** 1343.**BMW Sauber**1204.**Renault** 515.**Toyota** 466.**STR-Ferrari** 317.**Red Bull-Renault** 288.**Williams-Toyota** 269.**Honda** 1410.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0
Text: Martin Ruisl