Mercedes S400 BlueHYBRID

Zelená (alebo skôr modrá) vlna už dávnejšie zasiahla aj produkty značky Mercedes-Benz. Po úsporných balíkoch BlueEFFICIENCY a ekologických úpravách BlueTEC teraz prichádza BlueHYBRID.
Vydané  Text: 
V triede S debutuje prvý hybridný model s trojcípou hviezdou. Jeho srdcom je prepracovaný 3,5-litrový šesťvalec z modelu S350 s variabilným časovaním ventilov s výkonom 205 kW (279 k), ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 15 kW (20 k). Spolu dokážu vyvinúť krútiaci moment 385 Nm pri spotrebe 7,9 litra benzínu na 100 km. Napriek ekologickému zameraniu nie je hodnota emisii CO2 190 g/km oslnivá. Poteší však dynamika, výrobca deklaruje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a maximálnu rýchlosť musí elektronika limitovať na 250 km/h. Technickou špecialitou systému sú lítium-iónové batérie, ktoré boli prvý krát optimalizované pre použitie v takomto automobile. Kompaktný rozmer akumulátora dovolil inžinierom uložiť ho na miesto tradičného akumulátora, pričom okrem hybridného pohonu je odtiaľto napájaná celá elektrická sústava vozidla. Dobíjanie samozrejme prebieha aj rekuperáciou brzdnej energie. Súčasťou hybridného ústrojenstva je modifikovaná prevodovka 7G-TRONIC. Upravený bol predovšetkým softvér riadiacej jednotky a pridané bolo nezávislé olejové čerpadlo pre zaistenie mazania aj pri vypnutom spaľovacom motore. Ďalšiu úsporu paliva prináša štart-stop systém, ktorý je schopný vypnúť motor už počas brzdenia. Stačí ak pri spomaľovaní rýchlosť klesne pod 15 km/h. Systém je však inteligentný a vie, kedy túto funkciu automaticky deaktivovať. Štartovanie má na starosti elektromotor, takže tento proces je mimoriadne hladký a efektívny. Hmotnosť systému je 75 kilogramov a šikovným rozmiestnením komponentov sa konštruktérom podarilo neobmedziť komfort pasažierov. Celý systém je možné, podobne ako u konkurencie, sledovať na samostatnom displeji uprostred prístrojového panelu. Štart predaja v Európe je plánovaný na jún 2009, zámorské trhy budú obslúžené koncom leta.







Inzercia

Inzercia