Štylisticky vyváženejší dizajn malého sedanu nadväzuje na väčší model Accord. Na európskom trhu sa o zábavu za volantom bude starať nový motor 1.4 vybavený systémom variabilného časovania ventilov i-VTEC. Nový agregát, ktorý si našiel uplatnenie aj v Honde Jazz, má výkon 74 kW (100 k). V spolupráci so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, ktorú možno ovládať aj tlačidlami pod volantom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 14,7 sekundy. S päťstupňovým manuálnym radením zvláda túto disciplínu za 11,8 sekundy.
Honda sľubuje, že City bude disponovať kvalitnejším spracovaním a lepšími materiálmi v interiéri. Kabína má poskytovať lepšie odhlučnenie a byť priestorovo ústretovejšia k posádke. Do batožinového priestoru by sa údajne malo zmestiť viac nákladu, čím by City získalo ešte praktickejšie využitie. Honda City meria 4395 mm na dĺžku a 1470 mm na šírku.
O zaháňanie únavy za volantom sa bude starať vynovená audio sústava s možnosťou pripojenia iPodu a lepším ozvučením. City nebude k dispozícii na všetkých európskych trhoch. Kúpiť sa bude dať len vo vybraných krajinách od januára 2009.