Hoci model 908 HDi by sa v budúcom roku nemal výraznejšie zmeniť, koncept 908HY už používa techniku jeho nasledovníka, ktorý bude postavený podľa nových predpisov pre rok 2009. Auto podobne ako ostatné hybridy spája spaľovací motor, v tomto prípade naftový dvanásťvalec, a elektromotor umiestnený pri prevodovke. Ten je schopný auto poháňať, no zároveň funguje ako generátor a dobíja zabudované lítium-iónové batérie. Peugeot očakáva. že s hybridným pohonným ústrojenstvom, zlepšia čas na jedno kolo na okruhu La Sarthe v Le Mans o minimálne 20 sekúnd respektíve tomuto adekvátnu úsporu paliva. Napríklad pri pohybe v boxovej uličke sa počíta len s využívaním sily elektromotora, ktorý sám o sebe poskytuje výkon 60 kW (82 k). K nasadeniu sa šéf športového oddelenia Peugeotu Michel Barge vyjadril zatiaľ pomerne vlažne, všetko vraj bude závisieť od nových pravidiel, ktoré má ACO zverejniť v novembri. Je všeobecne známe, že organizácia je pod tlakom zrovnoprávnenia naftových a benzínových automobilov a zároveň chce pre zachovanie bezepečnosti spomaliť autá tak, aby najlepší čas na jedno kolo na okruhu La Sarthe neprekročil 3 a pól minúty.
Text: Martin Ruisl