Auto vzniklo na základe úspechu konceptu z roku 2007. Finálny dizajn však bol ešte výrazne aerodynamicky optimalizovaný. Išlo sa až do detailov ako spätné zrkadlá či maska. Interiér je poňatý moderne s displejmi a ovládačmi v štýle dotykových displejov. Štandardnou výbavou je rozhranie Bluetooth a USB port. Volt využíva podlahovú plošinu s rázvorom 2685 mm, celkovo je dlhý 4404mm, široký 1798 mm a vysoký 1430 mm.
Pohon auta má na starosti elektromotor s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Lítium-iónové batérie ho dokážu živiť asi 65 kilometrov, potom sa k životu preberie spaľovací motor vo funkcii generátora, ktorému chutí benzín aj E85. Ten dodáva energiu a zároveň dobíja batérie. Tým okrem toho pomáha aj rekuperácia brzdnej energie. Pri zastavení môže byť auto dobíjane z elektrickej siete. V Európe budú batérie opäť plné za 3 hodiny, američania si počkajú 8 hodín. GM pri tom tvrdí, že nabíjaním Volta spotrebujete menej energie ako pri príprave jednej kávy v kávovare. Maximálna rýchlosť je 161 km/h.
Výroba automobilu by sa mala spustiť až v roku 2010, pretože GM ešte pripravuje výrobné kapacity. V Európe by sa Volt mal predávať s logom Opel.