Renault prezentuje túto štúdiu ako high-end crossover určený na dlhé cesty, ktorý je ale ohľaduplný k životnému prostrediu. Auto dlhé 4,8 metra využíva dizajnové inšpirácie z leteckého priemyslu. Napriek krabicovo sa tváriacej karosérii je koeficient odporu vzduchu len 0,29. Predné svetlá sú zapustené do hliníkovej masky, zadné svetlá majú tvar bumerangu. Blatníky majú zabudované prieduchy pre optimalizáciu prúdenia vzduchu. Krídlové dvere sa otvárajú hore, vrchná časť automobilu je prevažne presklená. Pneumatiky so zníženým valivým odporom a špeciálnym dezénom majú rozmer 255/40 R23.
Interiér ubytuje 6 pasažierov v troch radoch. Pripevnené sú na stredovom tuneli a ponúkajú zaujímavé možnosti nastavenia pre maximálny komfort. Renault to prirovnáva k business class na palubách lietadiel. Interiér celkovo pôsobí luxusným a high-tech dojmom. Môže za to predovšetkým množstvo displejov, ktoré okrem informácii o vozidle, navigácie či zábavy premietajú aj obraz z vonkajších kamier nahrádzajúcich zrkadlá. Pasažieri majú k dispozícii tiež systém, ktorý im umožňuje spoločne hrať videohry. Každé sedadlo má individuálne ozvučenie a reguláciu teploty. Systém bezkľúčového zamykania a štartovania ovládaný mobilným telefónom prezentoval už ženevský koncept Mégane Coupé.
Pohonný reťazec tvorí motor 2.0 dCi s výkonom 150 kW (204 k) spriahnutý s dvoma 20-kilowattovými elektromotormi, na každej náprave je jeden. Automobil pracuje v režime mild-hybrid, takže nie je schopný samostatného pohybu len na elektrinu. Zadný agregát sa však vie aktivovať aj na pokyn ESP, takže Ondelios má jazdné vlastnosti ako štvorkolka. Inak sú cez dvojspojkovú robotizovanú sedemstupňovú prevodovku poháňané predné kolesá. Ekologické vychytávky ako rekuperácia brzdnej energie či štart-stop systém sú taktiež prítomné. Aj vďaka týmto technológiám výrobca deklaruje priemernú spotrebu 4,5 l/100 km a emisie CO2 120 g/km.