Zatiaľ ide len o dizajnovú štúdiu, ktorá ukazuje viacero odvážnych riešení priamo na karosérii. Ako prvé moderné Mini je Crossover dlhší než štyri metre, disponuje pohonom všetkých kolies a štyrmi bočnými dverami. Auto je postavené na podvozku s rázvorom 2606 mm, čí výrazne prekonáva všetky doterajšie verzie. S tým súvisí aj signifikantný nárast vnútorného priestoru.
Unikátom je usporiadanie vstupných otvorov. Na spolujazdcovej strane nájdeme pár konvenčných dverí, vodič nastupuje tiež cez bežné dvere, no za nimi sú štvrté posuvné dvere, ktoré eliminujú B-stĺpik karosérie. Tým sa výrazne zlepšuje komfort nastupovania alebo nakladania. Všetky bočné dvere majú bezrámové okná. Piate dvere s bezrámovým sťahovacím oknom sa otvárajú do pravej strany, čo je pre väčšinu Európanov trochu nepraktické. Druhý rad sedadiel sa skladá do podlahy, takže batožinový priestor je veľmi dobre využiteľný. Navyše Mini Crossove ponúka možnosť zavesiť niektoré kufre na zadné dvere. Lyže, snowboardy či bycikle sa zabývajú na streche so špeciálnym systémom na ich uchytenie. Pritom strecha je otváracia s možnosťou úplného odstránenia.
Zaujímavým detailom interiéru je centrálna upevňovacia koľajnica, ktorá spája štyri nezávislé rovnako tvarované sedadlá a nekonvenčné odkladacie priestory. Nový je aj centrálny ukazovateľ, ktorý zobrazuje informácie v 3D prostredí, pretože je tvarovaný ako guľa. Okrem informácii o vozidle sa tu zobrazujú aj dáta zábavného systém a navigácia. Systém pracuje s laserovou projekciou, ktorá umožňuje naraz prezentovať údaje vo viacerých vrstvách. Guľa je navyše rozdelená na dve variabilné hemisféry, takže môže zobrazovať separátne informácie pre vodiča a pre posádku. Výnimkou zo systému je rýchlomer, ktorého stupnica je na spodnej hrane inštrumentu. Celý systém sa ovláda buď trackballom priamo na volante, alebo tlačidlami priamo pod guľou. Spolujazdec má k dispozícii kompletnú počítačovú klávesnicu, ktorá sa vysúva z prístrojovej dosky.
Úplným unikátom je štartovacia guľôčka, ktorú vodič vhodí do otvoru a tá sa zgúľa do prostriedku prednej steny hlavného glóbusu. Tu ju potom vodič stlačí a motor sa naštartuje. Po vypnutí motora sa zgúľa dole, odkiaľ si ju vodič opäť vyberie.
V interiéri Mini Crossover predvádza tiež neobvyklú voľbu materiálov. Pravé drevo sa stáva raritou aj v luxusných modeloch, tu však tvorí dominantný obklad prístrojovej dosky a ďalších plôch. Orámovanie niektorých detailov je zo skla, koľajnica či držadlá na dverách sú z hliníka. Kožené sedadlá v takomto prostredí asi nikoho neprekvapia. Praktické podlahové rohože sú z gumy.
Výrobca je úplne skúpy na detaily pohonu. Keď však vezmeme do úvahy fakt, že Mini patrí do koncernu BMW, nemáme sa čoho obávať. Pohon všetkých kolies xDrive a moderný benzínový alebo ešte lepšie naftový motor skombinovaný s modernou automatickou prevodovkou sú určite samozrejmosťou.