Toyota tak preskočila doterajšieho dlhodobého lídra General Motors. Trojkou sa stal Volkswagen, ktorý zosadil z tejto priečky Ford. Najvyšší rast v top 10 však zaznamenal kórejský koncern Hyundai-Kia. Americké značky GM a Ford ako jediné klesali. Pozitívny výsledok sa pripisuje predovšetkým dobrej pozícii na rýchlo rastúcich trhoch ako Rusko či India. Naopak pre rastúce ceny palív dochádza k poklesu záujmu o automobily v tradične motorizovaných regiónoch Ameriky a Európy. Odzrkadlil sa aj pokles záujmu o veľké automobily segmentu SUV, ktoré boli hlavne v USA na popredných priečkach predajnosti.
1. Toyota (4,8 milióna vozidiel)
2. General Motors (4,5 milióna)
3. Volkswagen (3,3 milióna)
4. Ford (3,2 milióna)
5. Hyundai – Kia (2,2 milióna)
6. Honda (2,0 milióna)
7. Nissan (2,0 milióna)
8. PSA (1,7 milióna)
9. Renault (1,3 milióna)
10. Suzuki (1,3 milióna)
Koncern Toyota v súčasnosti tvoria značky Toyota, Lexus, Scion a Daihatsu, kde má Toyota väčšinový podiel. Okrem toho má Toyota menšinové podiely vo firmách Fuji Heavy Industries (vlastní Subaru) a Isuzu. Portfólio GM momentálne tvoria značky Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden, Hummer, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall. Je však verejným tajomstvom, že koncern chce viacero z nich predať. Okrem toho má minoritný podiel v automobilke Suzuki. Volkswagenu patria okrem tradičných značiek VW, Audi, Seat a Škoda aj exkluzívni výrobcovia ako Lamborghini, Bentley a Bugatti. Koncern Ford po nedávnom odpredaji značiek Jaguar a Land Rover do Indie ponúka svoje produkty pod logami Ford, Lincoln, Mercury, Volvo a Mazda. Ostal mu tiež malý podiel vo firme Aston Martin. Špekuluje sa však, že Volvo je ďalším kandidátom na zmenu majiteľa.