Aktuálna generácia tohto modelu prednostne určeného pre USA debutovala na autosalóne v New Yorku v roku 2006. Dynamický dizajn ho jednoznačne radí do rodiny Mazda, nechýba množstvo chrómových doplnkov, robustné 20-palcové disky, strešný spojler či výrazné lichobežníkové koncovky výfuku. V interiéri ponúka Mazda miesto pre šiestich cestujúcich v troch radoch sedadiel. Tmavý luxusne pôsobiaci interiér dopĺňa obloženie so strieborným alebo dreveným efektom. Nechýba množstvo komfortnej elektroniky vrátane audiosystému Bose a kamerových systémov. Ten si cestujúci môžu vychutnať v príkladnom tichu, pretože Mazda pri tomto modeli sľubuje najlepšiu protihlukovú izoláciu zo všetkých svojich vozidiel. Priestorovú ponuku korunuje batožinový priestor, ktorý má pri troch radoch sedenia len 267 litrov, no po kompletnom sklopení ponúka 1911 litrov.
Novinkou pre rok 2008, ktorá prichádza aj na ruský trh, je agregát. Šesťvalec 3.7 MZI ponúka výkon 204 kW (277 k) a krútiaci moment 366 Nm. Ten posúva ďalej šesťstupňová automatická prevodovka na všetky štyri kolesá, ktoré si krútiaci moment aktívne rozdeľujú. Podvozok je tvorený predným zavesením typu McPherson a viacprvkovou zadnou nápravou. O zastavenie sa starajú vetrané brzdové kotúče s priemerom 320 mm vpredu a 325 mm vzadu. Viac ako dvojtonové auto s maximálnou rýchlosťou 181 km/h ich určite dokáže oceniť. Spotreba však určite nepoteší, výrobca vyčíslil priemer na 13 litrov benzínu na 100 km.