Auto sa môže popýšiť výrazne modernejším dizajnom ako predchodca, niektorými prvkami však pripomína koncernových súrodencov z rodu Dacia. Karoséria má dĺžku 4,26 metra, čím je jasné, že nová Thalia chce atakovať automobily o triedu väčšie. Vysoké ambície deklaruje aj množstvo chrómových detailov na karosérii. V interiéri sľubuje Renault útulné posedenie pre posádku a batožinový priestor ponúka objem 506 litrov. Auto stojí na podvozkových komponentoch Renaultu Clio druhej generácie s rázvorom 2,47 metra, je vyladené na komfort a má zvládať aj menej kvalitné cesty. Základným motorom je benzínový štvorvalec 1.2 s výkonom 55 kW (75 k). Alternatívou je rovnako výkonný motor 1.4 8V alebo jeho silnejší brat 1.4 16V s výkonom 72 kW (98 k). Beńzínovou špičkou je 1.6 s výkonom 77 kW (105 k). Dieselové portfólio tvorí 1.5 dCi vo výkonových verziách 48 kW (65 k) a 62 kW (85 k).