Šiesta generácia VW Golf odhalená

Na novú generáciu zakladateľa segmentu kompaktov sa čakalo takmer ako na spasenie. Verejnosti sa Volkswagen Golf ukáže v plnej kráse až na parížskom autosalóne, my však máme všetky dostupné informácie už teraz.
Vydané  Text: 
Podobne ako v polovici sedemdesiatych rokov, aj teraz má nový Golf v pláne na novo definovať svoj segment trhu. Volkswagen ústami svojho šéfa Martina Winterkorna sľubuje hodnotnejšie auto, ktoré na novo nastaví štandardy kvality a komfortu vo svojej triede. Dizajn nového Golfu naznačuje smer vývoja vizáže všetkých ďalších modelov. Podoba s nedávno predstaveným Sciroccom je evidentná. Golf si zakladá na čistých líniách a nekompromisne precíznom spracovaní všetkých detailov. Šéfdizajner koncernu Walter de Silva vidí v Golfe ikonu automobilového priemyslu, čo nový model ešte viac zvýrazňuje svojou architektúrou a grafikou. Oproti predchádzajúcej generácii pôsobí majestátnejšie a športovejšie. Dizajnéri pri svojich návrhoch obišli nie práve najlepšie prijaté predchádzajúce dve generácie a vrátili sa do histórie. Predná časť s lesklou čiernou mriežkou s horizontálnym rebrovaním tak odkazuje na prvú generáciu Golfu. Nárazník pokračuje v tejto línii. Dynamické predne svetlá dostali tiež čierny podklad. Masívny C-stĺpik je pre zmenu inšpirovaný treťou generáciou. Evidentnou zmenou sú veľké zadné svetlá s originálnym dizajnom a čírou optikou. Podobnosť s modelom Touareg je evidentná. Výrazná charakterová línia sa tiahne od predných svetiel až úplne dozadu. Bočný pontón pôsobí mimoriadne vyvážene v porovnaní s presklenou časťou auta. Spätné zrkadlá dostali aerodynamicky optmalizovaný tvar, vďaka ktorému sa menej špinia. Na popredné priečky nižšej strednej triedy Golf radil predovšetkým vynikajúci interiér s prvotriednou ergonómiou ovládania. Nová generácia bude v tomto trende pokračovať, pričom sa môžeme tešiť na vynikajúce materiály aj prvky výbavy. Zostavenie ukazovateľov bolo prevzaté z Passatu CC, k tomu sa pridávajú chrómové detaily. Obsluha je ešte ľahšia, najmä vďaka novému ovládaciemu panelu klimatizácie z Passatu CC či nový panel elektrického ovládania okien. Novinkou je tiež vizuálna signalizácia zadných bezpečnostných pásov. Špičkové verzie dostanú aj nový zábavno-navigačný systém s dotykovou obrazovkou, DVD prehrávačom a pevným diskom. Inžinieri tiež zapracovali na akustickom komforte. Špeciálna fólia na prednom skle sa spolu s novým riešením tesnenia bočných okien eliminujú vonkajšie ruchy. Lepšie utlmený je aj motor a podvozok. Jeho konštrukcia zatiaľ nebola bližšie špecifikovaná, no predchádzajúca generácia Golfu so zavesením typu McPherson a viacprvkovou zadnou nápravou v tomto smere jasne udávala trend. V novom Golfe budú za príplatok k dispozícii aj adaptívne tlmiče DCC. K zlepšeniu komfortu určite prispejú aj nové pohonné jednotky. Na začiatku budú k dispozícii štyri benzínové agregáty s výkonmi 59 kW (80 k), 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 118 kW (160 k). Posledné dva menované pochádzajú z rodu 1.4 TSI. Súdiac podľa výkonov budú základ tvoriť známe agregáty 1.4 a 1.6. Veľa sa však zmení v roku 2010, kedy sa plánuje predstavenie nového motora 1.2 TSI. Ten by vo výkonových verziách 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) mal nahradiť súčasné základné pohonné jednotky. Špičková verzia dostane agregát 2.0 TFSI, ktorého najsilnejšia verzia disponuje výkonom 200 kW (272 k). Tým pádom sa Golf rozlúči so šesťvalcom. Na dieselovom fronte bude veliť systém common-rail. Zatiaľ len v podobe 2.0 TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) a sériovým filtrom pevných častíc. Čoskoro k nemu pribudne nový štvorvalec 1.6 TDI s výkonmi 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Ponuku by mal skompletizovať trojvalec 1.2 TDI pre verziu Bluemotion s výkonom 55 kW (75 k) a spotrebou pod 4 litre nafty na 100 km. Najsilnejší diesel by pritom nemal výrazne prekročiť päťlitrovú hranicu. Všetky nové agregáty budú spĺňať novú emisnú normu Euro 5. Klasickým automatickým prevodovkám v Golfe odzvonilo. Alternatívou k manuálom bude už len dvojspojkový robot DSG. Ten bude k dispozícii pre takmer všetky pohonné jednotky okrem tých najslabších. Motory s krútiacim momentom do 250 Nm dostanú novú sedemstupňovú verziu, tie silnejšie sa budú musieť uspokojiť so starším šesťstupňovým systémom. Podľa prepočtov automobilky prinesie kombinácia moderných prepĺňaných motorov a prevodovky DSG úsporu paliva až 28 %. Demonštruje to príklad zatiaľ najsilnejšej verzie 1.4 TSI DSG s priemernou spotrebou 6,0 l/100 km. Porovnateľná verzia 2.0 FSI s automatickou prevodovkou spálila o 2,3 litra benzínu na 100 km viac. Špičkové postavenie chce nový Golf zaujať aj v oblasti bezpečnosti. Celkovo bude k dispozícii 7 airbagov vrátane kolenného. O zmiernenie následkov zranení krku sa postarajú aktívne opierky hlavy. Volkswagen bude v Golfe ponúkať aj aktívny adaptívny tempomat s automatickým udržovaním odstupu pomocou radaru. Konštruktéri taktiež prepracovali stabilizačný systém ESP, ktorý by mal zasahovať ešte citlivejšie ako doteraz. V oblasti elektronických asistentov Volkswagen určite nevynechá svoj parkovací asistent. Podľa neoficiálnych informácii by nemali chýbať ani inteligentné svetlá, cúvacia kamera či bezkľúčový systém otvárania a štartovania. Podľa predbežných informácii sa nový Volkswagen Golf dostane na trh v októbri 2008 pričom základná cena v Nemecku by sa mala pohybovať na hranici 16 500 eúr (497 079 Sk). Po troj a päťdverovom hatchbacku by mali nasledovať na jar 2009 zvýšená verzia Plus, potom kombi Variant, koncom roka 2009 kabrioler a v roku 2010 aj nové verzie spriaznených modelov Jetta a Touran. Text: Martin Ruisl







Inzercia

Inzercia