Trojkový rad bavorskej automobilky sa dostal do polčasu svojej životnosti a tak nastala vhodná chvíľa na mierne oživenie. Ako je už tradíciou, dizajn sa zmenil len minimálne, veľké veci sa však diali pod kapotou.
Najväčšou novinkou je určite trojlitrový diesel, ktorý spĺňa emisnú normu Euro5. Agregát dosahuje výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 520 Nm. Za príplatok je k nemu k dispozícii aj technológia BMW Blue Performance s katalyzátorom zachytávajúcim NOx, ktorá by mala spĺňať emisnú normu Euro 6. Verzie s pohonom všetkých kolies dostali novú verziu pohonu xDrive, novinkou je kombinácia 320xd, čiže prvý raz štvorvalec so systémom xDrive. Športové modely 335i Coupé a Cabrio dostali novú dvojspojkovú robotizovanú prevodovku. Pre najslabší diesel 318d je k dispozícii aj šesťstupňový automat. BMW tiež prepracovalo kontrolu stability DSC.
Zmeny vonkajšieho dizajnu sú minimálne, najviditeľnejšie sú niektoré zvýraznené línie a nové svetlá. Interiér dostal nové materiály a farby, rozloženie ovládacích prvkov bolo ergonomicky optimalizované. Vďaka tomu pribudli nové odkladacie možnosti. Budúci majitelia sa môžu tešiť aj na upravený systém iDrive s prídavnými tlačidlami.