Situáciu na trhu s drahou oceľou a ropou sa rozhodli známe európske automobilky vyriešiť po svojom. BMW a Fiat rokujú o spoločnom vývoji a používaní systémov či komponentov.
Zástupcovia BMW a Fiatu podpísali predbežnú dohodu o spoločnom vývoji a používaní komponentov a systémov v značkách Mini a Alfa Romeo. V rámci spolupráce sa hovorí aj o možnosti, že BMW pomôže Fiatu pri uvedení značky Alfa Romeo na trh v Spojených štátoch. Automobilky ďalšie podrobnosti nezverejnili, podľa znalcov by sa však spolupráca mohla týkať aj vývoja dieselových a benzínových motorov. V každom prípade však spoločnosti až do ukončenia rokovaní nemienia zverejniť žiadne informácie. Výsledky rozhovorov by mali byť známe do konca tohto roka.
Fiat a BMW tak reagujú na zhoršenie situácie automobilového priemyslu v súvislosti so zdražovaním ropy a hroziacim prudkým poklesom dopytu, ako aj s rastúcimi cenami surovín, najmä ocele. Pozíciu automobiliek okrem toho komplikujú čoraz prísnejšie požiadavky na spotrebu a emisie oxidu uhličitého, čo im prináša nemalé náklady na vývoj nových systémov a motorov. Nemožno zabúdať ani na dolár. Jeho oslabením trpí predovšetkým BMW na svojom kľúčovom americkom trhu, kde značka v prvom polroku zaznamenala výrazný pokles predaja. O neveľmi priaznivej situácii mníchovskej automobilky svedčí aj fakt, že prvýkrát od začiatku 90. rokov musí znižovať stavy: do konca roka chce koncern zrušiť 8 000 pracovných miest. Spolupráca s Fiatom jej môže priniesť mnohé výhody, napríklad, osvedčený podvozok Grande Punto.