Svetová rada motoristického športu FIA schválila na svojom ostatnom zasadnutí 25.6.2008 predbežný kalendár pre budúcoročné MS F1 a niektoré ďalšie novinky.
Fanúšikovia Formuly 1 si môžu pre rok 2009 rezervovať 19 víkendov. V kalendári zotrvala aj Veľká cena Francúzska, ktorá pôvodne mala sezónu 2009 vynechať. Nie je však oficiálne známe, kde sa pôjde. Naopak opäť sa nepôjde v USA. Kalendár je ešte stále len provizórny.
29.3.2009 – Austrália (Melbourne)
5.4.2009 – Malajzia (Sepang
19.9.2009 – Bahrajn (Sakhir)
10.5.2009 – Španielsko (Barcelona)
24.5.2009 – Monako (Monte Carlo)
7.6.2009 – Kanada (Montreal)
21.6.2009 – Veľká Británia (Silverstone/Donington?)
28.6.2009 – Francúzsko (Magny-Cours)
12.7.2009 – Nemecko (Hockenheim/Nürburgring?)
26.7.2009 – Maďarsko (Hungaroring)
9.8.2009 – Turecko (Istanbul)
23.8.2009 – Európa (Valencia)
6.9.2009 – Taliansko (Monza)
13.9.2009 – Belgicko (Spa-Francorchamps)
27.9.2009 – Singapúr (Singapúr)
11.10.2009 – Japonsko (Fuji/Suzuka?)
18.10.2009 – Čína (Šanghaj)
1.11.2009 – Brazília (Interlagos)
15.11.2009 – Abu-Dhabí (Abu-Dhabí)
Rada tiež rozhodla o dôkladnej analyze a modifikovaní modelu riadenia a prerozdeľovania prijímov v rámci F1. Tímy v súčasnosti dostávajú 50 % prijímov, podľa nedávneho návrhu Maxa Mosleyho by sa však toto číslo mohlo zvýšiť na 75 %. To však určite neteší spoločnosť CVC Capital Partners, ktorá vlastní väčšinu usporiadateľskej spoločnosti Formula One Management a musí splácať viacero tučných pôžičiek. FIA tiež plánuje diskutovať s tímami o nových technických pravidlách a úspore nákladov.
Úspory nákladov sa týka aj ďalšie prekvapujúce rozhodnutie, pretože FIA sa rozhodla oživiť formulu 2. Má ísť o nový seriál, ktorý sa bude už v budúcom roku jazdiť v rámci víkendov F1 a mal by dať príležitosť novým talentom. Očakávaný rozpočet na sezónu by nemal prekročiť 200 000 eúr. Otázne je, čo sa teraz stane so seriálom GP2, ktorý v tejto sezóne vstúpil do druhého trojročného cyklu. GP2 však pracuje s rozpočtami, ktoré sú minimálne päťnásobkom stanoveného limitu. Dokonca aj tímy v šampionátoch formuly 3 pracujú s väčšími rozpočtami, preto nie je isté, či sú plány FIA reálne.
Je však viac ako jasné, že Max Mosley si chce napraviť reputáciu a posilniť vplyv FIA v športe a tým zabšzpečiť aj vyššie príjmy. To vysvetľuje a plán na obnovenie F2, pretože seriál GP2 je taktiež vlastnený spoločnosťou CVC Capital Partners.
Rada sa zaoberala aj rely, kde od roku 2010 dôjde k zlúčeniu skupín N a S2000 pod názov Superproduction cars a pre skupinu R ostane názov Production cars. Do budúcoročného kalendára definitívne pribudli Cyprus a Poľsko.
Text: Martin Ruisl